Jelenlegi tulajdonosa 2017 óta viseli gondját ennek az 1930-as (!) évjáratú Ford A-modellnek. Az elmúlt három év folyamán jelentős átalakításon esett át a mai világban már különcnek mutatkozó hot rod kupé. Ennek részeként kapott többek között egy 1955-ös Dodge-ból származó, 4,4 literes Super Red Ram Hemi V8-as erőforrást, illetve egy ötsebességes Tremec T5 manuális váltót.
Sötétszürke festését állítólag a Porsche 356-os ihlette, de „importnak” számít a MG-kormánykerék és az üzemanyagtartály is – utóbbi eredetileg egy 1932-es Fordé volt. Természetesen kívül is rengeteg változás érhető tetten, többek között a tűzfalat megfordították és újrahegesztették, párnázott vinyltetőt helyeztek fel. Feketére festett, 16”-os acélkerekeire 1941-es Mercury kerékagyat és Firestone gumikat erősítettek.
Az utastérbe belépve látható, hogy belül sem tétlenkedtek, a testszínű műszerfalat is egy 1937-es Fordból emelték ki, valamennyi mérőórával, világításvezérléssel, a keresztyűtartóval és az AM-rádióval együtt. Az aktuális sebesség mellett az olajnyomásról, a motorhőmérsékletről, az akkumulátor töltöttségéről és az üzemanyagszintről is könnyedén tájékozódhatunk.
Az óra szerint nagyjából 115 000 kilométert mentek az A-modellel, de nyilvánvalóan nem ismert, mennyi az összfutásteljesítmény. Annyit tudni, hogy mostani tulajdonosa körülbelül 800 kilométert tett meg az autóval.
4,4 literes motorját króm szelepfedelekkel és kettős szívó hatású karburátorral dobták fel, a kipufogórendszer pedig úgy tervezték meg, hogy a kipufogógázt az autó alatt vezeti el egy hangtompítóval. Ugyanúgy a műszaki nyalánkságokhoz tartozik az elektronikus gyújtás, a gélszerű akkumulátor, a sebességfokozat-csökkentő indítómotor vagy éppen a pótkábelköteg.
Legutóbb két hónappal ezelőtt nyúltak a motorhoz, olajat cseréltek. Mindenesetre kijelenthető, hogy akármennyire is egy 65 éves erőforrásról beszélünk, a hidegindítás pöccre megy:
Jelen sorok írásakor még valamivel több mint 30 óra van hátra az online árverésből, az eddigi legmagasabb ajánlatot ígérő 28 ezer eurót, vagyis több mint 10 millió forintot adna ezért a 90 éves autóért.
Tudniillik, az A-modell a méltán híres T-modell utódja, melyből a Ford közel 5 millió darabot gyártott le számos kivitelben, 1927 és 1932 között. A Henry Ford nevével jelzett márkának ez akkoriban csakugyan kasszasiker volt.
Ilyen vezetni az 1930-as Ford A-modellt: