Amikor Tim Heerboth szert tett egy 1977-es gyártású Ford F-100 pickupra, nem voltak vele nagy tervei: egy szimpla felújítás után használni akarta a patinás régi jószágot. A dolgok azonban máshogy alakultak.
Kiderült, hogy az autó teljesen elrohadt, ám hősünk nem esett kétségbe: fogott egy bontóból szerzett, üléseitől és ajtajaitól megfosztott, de teljesen ép hajtásláncú és futóművű Lexus LS400-ast (a márka első típusát 1989-ből), és megpróbálta kitalálni, hogyan építhetné egybe a kettőt (fenti képünkön a két donor látható.)
A terv, amivel egy barátjával közösen előálltak, hajmeresztő volt: a B-oszlop mögött elvágott padlóra ráhegesztik az pickup fülkéjét, majd építenek mögé egy váznyúlványt, amibe bekötik a Lexus hátsó futóművét.
Őrültség? Korántsem akkora, mint a terv következő fázisa: hátul ugyanis megtartották a laprugókat, de nem akárhogyan: a rugókat 90 fokban elforgatva, fekve építették be, majd azokat nyomórúddal kötötték össze a felfüggesztéssel.
Akárhányszor elcsüggedt Tim, elég volt elővennie a mérőszalagot, és rögtön felderült a képe: valamilyen csoda folytán a Lexus és a Ford fődarabjai egészen pontosan illeszkedtek egymáshoz. Ez történt a motorral és a sebességváltóval, ami úgy illett a számára kijelölt helyre, mintha oda tervezték volna, de az első tengely és a sebességváltó tartóbakja közötti távolság is pontosan megegyezett a két gépkocsin, így jó néhány órányi vágást, hegesztést és szegecselést megtakarított magának.
A másfél évvel ezelőtt útjára indított projekt az ilyen léptékű átalakítások esetében szokásos lassú tempóban hömpölyög a megvalósítás felé. A különleges, elfektetett rugózás a fenti videó tanúsága szerint működik, még ha az eredeti, több mint negyven éves rugókat újabb, erősebb darabokra is kellett cserélni.
Miután ezzel végzett, minden figyelmét a hajtáslánc életre keltésére fordítja: hiába működik ugyanis hibátlanul az időközben tömítés- és szíjcserén átesett, 1UZ-FE kódjelű blokk (a Lexus első motorja nem csak felfoghatatlanul finom, halk és rezgésmentes működéséről, hanem elpusztíthatatlanságáról is híres), még meg kell találni a módját, hogy eredeti, kifinomult környezetéből kiragadva is a tőle megszokott tökéletességgel üzemeljen.
A projekt időzítésével kapcsolatban Tim nem bocsátkozik jóslásokba, így nem tehetünk mást, mint hogy hozzá hasonlóan türelmesen, reménykedve várjuk, hogy életre keljen a donorok kódnevének összehegesztése nyomán F-1uz névre keresztelt négykerekű.