A használt autók vásárlói között még mindig népszerűek a vételárat tekintve olcsó, viszont drágán fenntartható prémium típusok. Hosszú ideig a BMW vezette a külföldről behozott autók listáját, az igény tehát megvan a jól felszerelt, nagy teljesítményű, hátsókerék-hajtású típusokra.

Csakhogy a német prémiumgyártók árnyékában is van élet, és aki igazi különlegességre vágyik, az nem a japán, olasz, francia gyártók között keresgél alternatíva után. Hanem az amerikaiak között. Mert itt van például a Cadillac CTS, amiről 2008-ban a következőket írtuk hazai tesztünkben: ” A CTS-nél feltűnőbb járgány aligha járt még nálunk, ami nem a színének vagy a méretének volt köszönhető, hanem kizárólag a formájának. Szögletes, agresszív, pont olyan, mintha baltával faragták volna valamikor a jövőben és visszaküldték.” 

A filléres luxusautó, ami sose jutna eszedbe használtan 1

„A hátulja még ennél is jobban tetszik, főleg a LED-es lámpák dobnak sokat a farán, de a hátsó lámpa is rejt szerethető, kifejezetten szép apróságokat.”

„Ha a Cadillac belehúz és a CTS-hez hasonló autókkal jelentkezik Európában, akkor megszorongathatja itt-ott a jól ismert helyi menőket. A technikai tartalom ugyan még nem tökéletes, de az irány jó, és a típus ritkasága, különlegessége is sokat lendíthet a népszerűségén. Nálam – ha nem is az élre – de visszakerült a szeretjük oszlopba a Cadillac.”

A filléres luxusautó, ami sose jutna eszedbe használtan 2

Itthon csupán V6-os motorokkal lehet rábukkanni, mindkettő turbó nélküli, a kisebb 2,8 literes és 215 lóerős, a nagyobb pedig 3,5 literes és 311 lóerőt tud. Utóbbi adja meg a kellő dinamikát ehhez a  testhez, a gyorsulás ezzel és a hatsebességes kézi váltóval 6,3 másodperc százig, a végsebesség pedig 249 km/óra. 

Hazai tapasztalat kevés akad róla, de a külföldi oldalakon sem olvashatunk óriási típushibákról, kesergő tulajdonosokról. Ami viszont garantáltan emeli az autó fenntartási költségét, az a fogyasztás, a két V6-os igen szomjas tud lenni, a Spritmonitor.de tanulsága szerint 12-13 liter/100 km az átlag, és tíz liter alá még a legspórolósabbak sem tudnak bemenni. 

Általában 15-20 darab keres új gazdát a magyar piacon, és az árak hatalmas szórást mutatnak, a korai, kisebb V6-ossal szerelt darabok beférnek kétmillió alá, de a mezőny végén ott vannak az igazán exkluzív V8-asok, többek között a Cadillac CTS-V, 6,2 literes benzinessel, és 564 lóerővel, 12 millió forintért.