1990 márciusában a Hajmáskéren állomásozó harckocsi alakulat elindításával megkezdődik a szovjet csapatok kivonulása Magyarországról. Közben a világ másik pontján épp bemutatják a Porsche 964 Turbót, mely a legendás 930-as utódja. Mivel a 3,6 literes motorral az idő szűke miatt nem készültek el, ezért a korábbi 911-es modell blokkját reszelték át az újabb generációra, hogy barátságosabban érkezzen meg a turbónyomás. Így aztán minden tekintetben egy sokkal jobban vezethető autó lett az új Porsche 911 Turbo.

Minden idők egyik legritkább 911-ese a 964 Turbo S 1

3 660 darab készült a 964-es kódjelű Turbóból, de ezek közül csak 86 darab lett Turbo S Lightweight. Ahogyan a nevéből is sejthető, ez a 320 lóerős Turbónál erősebb és még valamelyest könnyebb is. A Turbo S-ben a 3,3 literes, hathengeres boxermotor már 5 750-nél 381 lovas, valamint 502 Nm nyomatéka van 5000-től. Futóműve is alacsonyabb, valamint szervókormány sem került bele. 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 290 km/óra. Tud sietni. Nagyon.

Minden idők egyik legritkább 911-ese a 964 Turbo S 41

180 kilót faragtak még az autó súlyából olyan megoldásokkal, amiket a szívómotoros, hegyes Carrera RS-nél is alkalmaztak, így a Turbo S 1290 kg. Első dolguk volt kihajítani a hátsó üléseket, nincsenek elektromos ablakok, valamint klíma sem és a rádió helyén is csak egy műanyag panel volt, de még központi zárat sem tettek bele. Minden gramm számított, ezért könnyebbek az ablakok, ráadásul hátul plexiből készültek és hangszigetelésből is kevesebb jutott.

Minden idők egyik legritkább 911-ese a 964 Turbo S 42

Könnyű kagylóülések vannak a Turbo S-ben, természetesen kézi állítással és több helyen üvegszálas, valamint karbon elemek. Utóbbiakat a csomagtérajtó, a két ajtó és a hátsó szárny tartalmazzák. Ez az autó majdnem olyan, mint Will Smithé a Bad Boysban, csak durvább. Nem véletlenül vannak rajta az 1 g-s lassításra képes, négydugattyús fékek.

Minden idők egyik legritkább 911-ese a 964 Turbo S 43

Minden idők egyik legritkább Porschéja a 964 Turbo S Lightweight első szériája (később készült már a 3,6 literes motorral is) és ezért több mint 300 millió forintnak megfelelő pénzt képesek adni érte a gyűjtők. Mert ezek az autók már ritkán fordulnak meg versenypályán.