Bob Chandler a hetvenes évek közepén nem is sejtette, hogy megváltoztatja a világot, amikor a szokásosnál jóval nagyobb abroncsokat szerel Ford F-250-es furgonja alá. Ezzel valódi divathullámot indított el az Egyesült Államokban, a nyolcvanas évek elejére egyre szaporodtak az óriási kerekeken guruló, tuningolt pickupok, amelyeket ma már Monster Truck néven ismerünk.

Mindegyik ősatyja tehát a Chandler-féle Bigfoot volt (nincs köze a rejtélyes, misztikus, erdőben élő emberi alakhoz, a nagylábhoz, a tulajdonos nehéz jobb lába miatt kapta ezt a becenevet, mivel kérlelhetetlen, padlógázas vezetési stílusa nem egyszer a technika meggyilkolásához vezetett), amit szép lassan lehagytak a tanítványok. 

Egy kerékcsere mutatja igazán, mennyire hatalmas gumikon gurul a Bigfoot 1

Egyre profibb futóművet pakoltak a gépek alá, és egyre nagyobb kerekek fértek el a karosszéria alatt. Bob Chandler ezért úgy határozott, visszaül a trónra, egyszer és mindenkorra. Ezért ezer dollárért megvette a lehető legnagyobb gumikat. 

A Firestone Alaska Tundra gumik sarkvidéki kutató járművek számára készült speciális darabok voltak, egyenként körülbelül egytonnás tömeggel, háromméteres magassággal.

 

Egy kerékcsere mutatja igazán, mennyire hatalmas gumikon gurul a Bigfoot 2

Chandler egy seattle-i roncstelepről szerezte ezeket ezer dollárért, így elkészülhetett a nagy mű, amit nehéz, sőt lehetetlen lenne túlszárnyalni. Gépe egyértelműen a nyolcvanas évek sztárja volt, mára nyugdíjba vonult, kiállítási darab.