A 700-as széria volt a klasszikus kocka-Volvók csúcsa, és formája, megjelenése egyre érik az idővel. Egyszerű, visszafogott külseje csábítja az autóépítőket arra, hogy egy sleepert, vagyis kívülről felismerhetetlen lóerőgyárat faragjanak belőle.
Akad már belőle mindenféle átirat, V8-asok tömkelege, turbós öthengeresek garmadája tárul elénk a Youtube videókon keresztül. Sander Groenendijk építése viszont kiemelkedik a szürke nyolchengeresek közül. Tizenkilencre lapot húzva ő egy V12-es blokkot farag a tisztességes motortérbe.
Szerencsére a képek alapján úgy tűnik, befér a hatliteres Mercedes-Benz M120 V12-ese, ami eredeti helyén 400 lóerőt termelt egy W140 S600 orrában. Csakhogy itt nem a gyári rendszeren keresztül kapja majd a levegőt, hanem hengerenkénti szívócsöveken, amelyek Suzuki GSX-R 1000 motorkerékpárról érkeznek.
Már ezeket befaragni sem kis meló. Meg kell oldani a pillangószelepek mozgatását, elkészíteni az egyedi rudazatot, és ami egy négyhengeresnél X idő, az ennél a blokknál X szorozva hárommal. De biztosan megéri a befektetett munka, mert ez a gép úgy fog szólni, mintha az apokalipszis lovasai közelednének.
Természetesen a kipufogó is egyedi darab, a váltó pedig egy CL600-asról származó, ötsebességes 5G-Tronic automata. Hátul a BMW hármas széria (E36) önzáró differenciálműje dolgozik, a megállásról pedig a Porsche Cayenne Turbo fékrendszere gondoskodik.
Már a motortér látványa miatt megérte belefogni ebbe a projektbe, valószínűleg élmény lesz vele minden méter, de az építőnek már most vannak elképzelései a jövőt illetően. Ehhez a blokkhoz a Brabus is hozzányúlt, és megnövelték a lökettérfogatot 7,3 literre. Sander Groenendijk is ugyanezt szeretné elérni, valamint az automata váltót cserélné egy manuális egységre.
Aki szeretné követni a Volvo történetét ezen célok felé, az a Turbo Bricks fórumon vagy Groenendijk Instagram oldalán találja meg a friss képeket.