A járvány miatt most csak online közvetítésen nézhetjük a Goodwood Speedweeket, de ettől még a gyártók készülnek különlegességekkel az autózást ünneplő eseményre. A McLaren például egy különleges autó egészen egyedi változatát hozta el, az Elva teljesen nyitott sportautó Gulf-színekbe öltöztetett verzióját, melyet a McLaren Special Operations készített.

A McLaren nem először köt partnerséget a Gulffal, korábban 1968 és 1973 között a Can-Am, a Forma-1 és az Indy-sorozatban is feltűntek halványkék-narancssárga festésű McLarenek. Aztán a 90-es években is felbukkant hasonló, például a McLaren F1 GTR a Le Mans-i 24 órás futamon.

Igazi különlegességnek ígérkezik az Elva, hiszen a McLaren eddigi legkönnyebb autójaként mutatták be, bár pontos súlyt nem árultak el. A korlátozott darabszám garantálja, hogy gyűjtői darab lesz. Először 399 darabos szériát terveztek, mostanra 149 példány gyártásáról szólnak a hírek. Igaz, idő közben a McLaren is nehéz helyzetbe került.

530 milliós, szélvédő nélküli ritkaság a McLaren Elva 2

A kétüléses Elvának nincs szélvédője, ezért ajánlott a bukósisak, de a mérnökök mindent megtettek, hogy a lehető leginkább szélvédett legyen a szabad utastér. Aktív menetszél-szabályozási rendszert alkottak (AAMS), ami úgy tereli a légáramlatokat, hogy nagy sebességnél is kényelmesen lehessen utazni benne.

530 milliós, szélvédő nélküli ritkaság a McLaren Elva 16

A motorját a McLaren Sennától örökölte, csak itt a 4,0 literes, V8-as biturbó 815 lóerős és 800 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből 100 km/órára kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul, 200 km/órára 6,7 másodperc alatt ér.

Az ára 530 millió forintnak megfelelő összeg, de az egyedi kérések valószínűleg jócskán megdobják a végösszeget.