A Volkswagen Golf nemzedékek számára mutatta meg, milyen az ideális átlagautó. Első generációjából 1974 és 1985 között hatmillió darabot gyártottak ötajtós karosszériával, ebből egymilliót dízelmotorral. Utóbbi úttörőnek számított, a kompaktok között a Peugeot modelleken túl nem lehetett autót találni gázolajos motorral.

A kezdetben 1,5 literes, 50 lóerős blokkot az 1,6 literes 54 lóerős váltotta fel, majd jött a turbós kivitel 69 lóerővel. Ezekből pár éve még rengeteg futott a hazai utakon is, az 5-6 literes fogyasztás és az egyszerű technika az életben tartásuk mellett szólt, amíg a lemezek végképp szét nem rohadtak. 

Így Volkswagen Golf Type 17, vagyis az egyes Golf mára megbecsült veteránná ritkult, és főleg tőlünk nyugatra már nem csak a GTI kivitelért kérnek komoly összeget. A holland piacon például belefutottunk egy olyan megkímélt, szép állapotú 69 lóerős turbódízel 1983-as Volkswagen Golf I-esbe, amit 15 999 euróért árulnak. 

5,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 1 5,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 2 5,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 3

Mindezt 137 ezer megtett kilométerrel, tehát nem egy garázsban dédelgetett, nulla kilométeres darabról van szó, mégis elkérnek érte közel hatmillió forintot. 

5,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 4