Még márciusban, az elmaradt Genfi Autószalon előestéjén mutatta be az 1965-ös Giulia Sprint GTA szellemi örökösét az Alfa Romeo. A Giulia GTA és a még vadabb GTAm változat még nem kapható, ám a várakozás hamarosan véget érhet. Az elmúlt időszakban ugyanis a technika finomításán dolgoztak az olaszok, bevetve mindenféle segítséget, ami csak a rendelkezésükre áll.
Habár tevékeny részt igazán nem vállalnak a sportágban, az Alfa Romeo neve ott van a Forma-1-ben is, de a műveleteket a Sauber Engineering irányítja a svájci Hinwillből. Erre a kapcsolatra azonban simán lehetett hivatkozni akkor, amikor elvitték a Sauber szélcsatornájába az utcai sportautót, hogy a diffúzor környéki légáramlatokról pontosabb képet kaphassanak.
A Forma-1-es kapcsolatnak köszönhetően Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi is csatlakozott a projekthez, hogy tudásukkal segítsék a mérnökök munkáját. Míg az olasz elsősorban az autó egyensúlyának jelentős javulását emelte ki, addig a finn világbajnok az alacsony és magas leszorítóerős beállításokkal kísérletezett.
Ez a mindennapi használatra való jármű és a pályaautó tökéletes keveréke
– mondta a Jégember, aki olasz kollégájával együtt az olaszországi Balocco mellett található tesztkomplexumban hajtotta meg az álcamatricázott autót. Erről egy rövid film is készült, melyet az alábbiakban lehet megtekinteni.