A köztudatban talán nem is hagyott komolyabb nyomot maga után, pedig létezik: az Aston Martin kisautójáról, a Cygnetről van szó. A brit sportkocsigyártó 2011-ben rukkolt elő a maga „Smartjával”, aminek az alapját igazából a Toyota iQ adta. Ezzel az Európai Unió károsanyag-kibocsátási előírásainak akart odaszúrni az Aston Martin, de nem élt sokáig a típus.

Habár eredetileg 4000 példányt tervezetek belőle gyártani, végül csak 300 darab gördült le a gyártósorról, 2013 szeptemberében el is kaszálták a projektet. – ezek egyike jelent nemrégiben az Aston Martin online használtautó-katalógusában. A volfrámezüst színben pompázó 2012-es modell valamivel több mint 19 ezer kilométert futott idáig.

Kicsi és piszok drága – mi az? 1

Ennek ellenére is kikerekedő szemekkel lessük az árcédulát: 36 950 fontért, azaz közel 15 millió Ft-ért keresi új gazdáját, holott egykor újonnan 30 000 fontba került.

Amennyire Toyota iQ első ránézésre, részleteiben annyira az Aston Martin. A hűtőrács, a lámpák és az utastér a bizonyíték arra, hogy a képeken nem egészen a japánok kisautóját látjuk. A műszerfal, a bőrülések – a vezető oldali ráadásul fűthető is – árulkodnak arról, hogy ez bizony valami prémium.

Kicsi és piszok drága – mi az? 23

A Cygnet átvette az iQ 1,3 literes, négyhengeres erőforrását is, melynek teljesítménye 97 lóerő. Ahogy a mondás tartja, „kicsi a bors, de erős”, ez ebben az esetben is igaz. Az 1063 kilogrammos karosszériát 11,8 másodperc alatt repíti 0-ról 100-ra, csúcssebessége 170 kilométer/óra.

Van, aki azonban ennél is többet látott az „átcímkézett” iQ-ban – avagy így alakították igazi tűzgolyóvá egy 4,7 literes, 430 lóerős motor behelyezésével; erről két éve írtunk részletesebben: