Az autózásnak, autórajongásnak van egy lehetetvékony, de annál érdekesebb rétege, a klasszikus típusok modern újragondolása. Itt pedig nem a mai MINI márkára, vagy a retróhullámon lovagló Ford Mustangra gondolunk, hanem egy sokkal szűkebb, elit körre, a kézzel épített, egyedi autókra.
A méregdrága csúcstermékeket előállító műhelyek nevei ismeretlenül csengenek az átlag autós számára. Olyan mesterek képviselik ezt a műfajt, mint a Singer, a Revology, az Icon vagy a valóságtól jobban elrugaszkodó David Brown vagy Lyonheart.
Aki viszont mindezt keleti stílusban szeretné átélni, annak az orosz Bilenkin nyújt megoldást. Az általuk csak egyszerűen Vintage névre keresztelt, hatvanas éveket idéző kupé technikai alapjait az E92-es BMW M3-as adta, annak 400 lóerős motorjával, futóművével és üléseivel egyetemben.
A műszerfalat átdolgozták, így pont úgy néz ki, mint a hatvanas évek soha meg nem valósuló tanulmányautói: az átlátszó plexi középkonzol és a nemes fába integrált iDrive monitor, a türkiz színvilág, kazettás magnót idéző kezelőfelület, a digitális műszerfal és a csodálatos, öreg kormánykerék varázslatos hatással van az emberre.
Dekorációja abszolút hozza a legtipikusabb orosz művészeti, építészeti alkotások által árasztott hangulatot. Harsány és otthonos, a legapróbb részletekig kidolgozott. A műszerfalon például a fordulatszámjelzőt végig gyémántok rakták ki, de a vörös tartományba már rubintok kerültek. A szőnyegek pedig puha gyapjúból készültek.
Ennek a teljesen egyedi gépnek az ára sem mindennapi. Mivel egyre nehezebb makulátlan állapotú BMW M3-ast találni az E92-es szériából (már az Alpina B3-ra is készült autó) ezért 130-140 millió forintot kérnek egy Bilenkin Vintage legyártásáért.