1989-ben az Audi mindent bevetett, hogy az IMSA sorozathoz épített 90 quattro versenygéppel elhozzák a bajnoki címet, de ez végül nem lett meg. Az autó viszont talán az egyik legemlékezetesebb versenygépük a B csoportos S1 és a DTM-ben induló V8 mellett. Ezért ennek a stílusában gondolták újra az Audi RS 6 Avantot, ami baromi menő, egyszeri tanulmányautó lett.
2,2 literes, öthengeres motorjára KKK turbófeltöltőt akasztottak, amivel a teljesítményt 720 lóerőre húzták. A kompozit anyagok felhasználásával készült, ezért borzalmasan könnyű (1,2 tonna) versenyautó összkerékhajtású és 3,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A végsebessége pedig 300 km/óra feletti. Tényleg egy robbanékony karakter a 90 quattro.
Ezzel szemben az Audi RS 6 alapvetően egy családi nehézbombázó. 4,0 literes, biturbó V8-asa 600 lóerős, amivel 3,6 másodperces gyorsulásra képes a több mint 2,1 tonnás sportkombi. Ebből készítették el az Audi gyakornokai a GTO koncepciót, melyből kidobták a felesleges belsőségeket, így a hátsó ülések helyén bukócső van, az elsőket pedig karbon kagylóülésekre cserélték, a vezető oldalán biztonsági hálóval, ahogyan a 90 quattrón is volt.
Felkerült rá a fekete, szürke és piros színekből álló trikolór és a hűtőmaszk tetejét is lefedték. Különösen menő a fékek hűtését és az aerodinamikát segítő teli felniszett és a nagyobb hátsó spoiler. Nagyobb diffúzort és F1 stílusban középre helyezett féklámpát is kapott az RS 6 GTO. Az oldalt kivezetett kipufogó és a masszívabb szélesítések is a 90 quattróra utalnak. Az RS 6 GTO – akárcsak a TT RS limitált szériája – az Audi összkerékhajtásának 40. születésnapjára készült.