Egy Lamborghini Huracan Spyder sofőrje gondolta úgy, hogy mi baj lehet abból, ha belegázol méregdrága sportautójával a nyakig érő vízbe.

 

Túlságosan nagy baj nem is történt, maximum az utastér és a csomagtartó ázhatott be (bár az sem kellemes), ugyanis a motor hátul van, így nehezebben szív vizet a V10-es blokk, ha belehajtunk például egy trópusi vihar okozta áradásba.

Mi történik akkor, ha mégis víz kerül a motortérbe?

Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, rosszabb esetben kiszakítja a blokk oldalát.

Merre tart az Eta?

A trópusi vihar óránként 100-110 kilométeres erősségű széllökésekkel közelített Florida felé. Az állam déli részén – Fort Lauderdale-től és Miamitól délre – viharriadót rendeltek el. Florida tengerbe nyúló legdélibb részét, Key Westet és környékét lezárták, az ott élőket a hatóságok vasárnap felszólították, hogy hagyják el otthonaikat, és utazzanak a szárazföld belseje felé, biztonságos helyre. Miamiban és környékén már vasárnap este részlegesen megszűnt az áramszolgáltatás, mintegy 110 ezren maradtak áram nélkül. A vihar korábban Kubán, Nicaraguán és Hondurason söpört végig, és az özönvízszerű esőzés érintette Costa Ricát, Panamát és Salvadort is. Hondurasban a vihar és a nyomában bekövetkezett áradások 23 halálos áldozatot követeltek. Guatemalában legalább 150 halálos áldozatot és eltűntet vettek számba.

2016-ban történt egy kísértetiesen hasonló eset, akkor egy Gallardo vezetője volt nagyon tökös San Diego utcáin.