Amíg Európában egyre népszerűbb az automataváltó, addig az amerikai autóbolondok elkezdték felfedezni a kéziváltóban rejlő örömöket és ebből olyan furcsa kombinációk is kijöttek, mint a hárompedálos BMW M6 Gran Coupé. Mára az automaták hatékonyabbak és gyorsabbak a manuális váltóknák, ezért került eredetileg az M5-ös és M6-os modellekbe is duplakuplungos automata. A nagy vízen túl azonban ott volt a lehetőség a kézire is, amivel nem sokan éltek.
23 darab. Mindössze ennyi BMW M6 Gran Coupé Competition készült kéziváltóval, ami igazi ritkasággá teszi. Most a Bring A Trailer-en bukkant fel egy nem túl lélekemelő szürke példány, xenon fényszórókkal, de a lényeg nem is a felszereltség, hanem a hatgangos manuális a középkonzol tövében. Ilyet nagyon ritkán látni hasonló BMW-ben. Annak is megvan az oka.
Maréknyi bolond szól csak érvként a kézis M6 mellett. Több teszt és felhasználói vélemény szerint minden tekintetben jobb az automata. Jobban gyorsul vele, harmonikusabban vált és takarékosabb is az autó vele. Ezt a kéziváltót az 550i-hez kínálták – ott sem volt népszerű – és onnan érkezett az M-es modellekbe. Sokak szerint lehetetlen vele finoman, megtorpanás nélkül váltani és a kapcsolási érzet sem olyan mennyei, mint a régi BMW-kben. Különlegességnek viszont tökéletes.
4,4 literes, biturbó V8-as van az M6 Gran Coupéban, ami az alapmodellben 560 lóerős, a Competition változat ebben a 2014-es autóban még 575 lovat és 680 Nm nyomatékot tud. 7 sebességes duplakuplungos váltóval 4 másodperc körüli 100-as sprintet tud és korlátozás nélkül 305 km/órás végsebességet.