Az eredetileg Bécsbe tartó An-124-100-as típusú repülőgép nem sokkal a felszállás után került bajba. A kettes hajtómű háromszáz méter magasan robbant fel, a futómű behúzása után, amikor a fékszárnyak még felszálló állásban voltak.
A hajtómű elülső része teljesen levált, az erőforrásból szétrepülő törmelékek súlyos károkat okoztak, és nem egy darab a környező ipartelepen landolt. A Ruszlán személyzete a kritikus helyzetet észlelve a visszafordulás és kényszerleszállás mellett döntött, majd alacsony magasságon végrehajtott éles fordulóval visszatért a repülőtérre.
Tetézte a bajt, hogy a lerepülő darabok megrongálták a „teljes elektromos ellátást, beleértve a műszereket, a fékek és a sugárfordítók vezérlését, a teljes kommunikációt. A gép irányítható maradt, de még az interkom sem működött. A túlfutás elkerülhetetlen volt, mert nem működtek a fékek, a sugárfordítók, a spoilerek” – Iho.hu
A repülőgép így is irányítható maradt, és az alacsony magasság ellenére, egy éles fordulóval sikerült megcélozni a repülőtér 25-ös jelű kifutóját. A gép végül sikeresen landolt, de a működésképtelen alrendszerek miatt a túlfutást nem tudták megakadályozni, így kétszáz méterrel túlfutott, futóművei kitörtek a földre érve. A fedélzeten lévő mind a tizennégy személy sérülések nélkül megúszta a balesetet.