1984-ben különleges futammal avatták fel az új vonalvezetésű Nürburgringet, ahol a seregnyi remek pilóta közül magasan kitűnt egy elszántan vezető 24 éves srác. Ez a fiatalember vitte be a reptérről Alain Prostot, akivel nem sokat beszélt az órákon át tartó utazás alatt. Aztán a rajt után azonnal megszerezte mögötte a második helyet és addig hajtotta a 190-es Mercedest, amíg leküzdhetetlen előnye nem lett. Végül a dobogó tetejére állt. Ő volt Ayrton Senna, akire Prost az első lehetőségnél ráaggatta, hogy mennyire erőszakosan vezetett.
Már csak ezért is emlékezetes maradt ez a különleges esemény, ahol a világ legjobb pilótái mérkőztek meg egymással, méghozzá teljesen egyenlő feltételekkel. Minden versenyző alatt ugyanolyan Mercedes-Benz 190E 2.3-16 volt, ami egészen közel állt az utcai autóhoz, de a biztonság és a jobb vezethetőség érdekében néhány módosítást végrehajtottak az autókon.
Bukócsövekkel szerelték fel a Mercedeseket, slick gumikat húztak a felnikre, mögöttük nagyobb féktárcsák és alacsonyabban ülő felfüggesztés van. Átalakították a kipufogót és 3,08:1 helyett 4,08:1-ra módosult a végáttétel, ami miatt pályán elérhették a 190 km/órás végsebességet. A Cosworth által hangolt, 2,3 literes, négyhengeres motor teljesítménye maradt 185 lóerő.
20 autót készítettek fel erre a versenyre, de csak kettő lett igazán értékes és híres. Ayrton Senna 11-es rajtszámú 190-esét és a második helyen befutó Niki Laudáét megtartották abban a formában, ahogyan átvillantak a célvonalon, a többi autót visszaalakították utcai változattá és eladták. Ezért nincs ebben az autóban sem bukócső és kagylóülések, a differenciálmű viszont megmaradt az ötödik helyen befutó John Watson Mercedesében.
John Watson brit autóversenyző leginkább arról híres, hogy ő tartja a pole pozíciótól legtávolabbról induló, de győzelmet arató pilóta rekordját. 1983-ban a Forma-1 második futamán, Long Beach-en a 22. helyet szerezte meg a kvalifikáción, végül a dobogó tetejére állhatott.
240 ezer kilométer van most Watson egykori autójában és remek állapotnak örvend, így bizonyára lecsap majd rá egy gyűjtő, akinek egy patent 2,3-as 190E árán felül a sztori értékét is meg kell majd fizetnie.