A Porsche a márkához méltó profi módon szállt be a villanybizniszbe. Első elektromos típusuk, a Taycan minden ízében hozza a márkától elvárt minőséget, és teljesítményt. A Turbo S 761, a Turbo 680 lóerős; ezzel a németek kínálatának legerősebbjei közé tartoznak. Előbbi 2,8, utóbbi 3,2 másodperc alatt gyorsul százra.
Mindkét tengelyen dolgozik egy villanymotor; a hátsót innovatív kétfokozatú erőátvitellel látták el, így intenzíven gyorsít, nagy sebességnél viszont kevés energiát használ.
Tehát egy olyan szárazföldi rakétáról van szó, ami még a gyors autókhoz szokott milliomosokat is meglepheti. Sőt, az elmúlt pár hónap színes híreit átlapozva kijelenthető, hogy meg is lepi a tapasztalatlan vezetőket.
Gyártása már teljes gőzzel folyik, eddig 1858 darabot adtak el belőle világszerte. Így is iszonyat ritka még, ám ennek ellenére már több látványos balesetről készült videó, és nem egy Taycan került roncstelepre pár száz kilométeres futásteljesítménnyel.
Májusban mindössze 24 kilométer után a roncstelepen kötött ki ez a Porsche Taycan Turbo. Arról nincs pontos információ, hogy mi történt a kocsival, ám tekintettel arra, hogy az alváz hátsó része is megsérült és az oldalsó függönylégzsák is kinyílt, komoly ütést kaphatott az autó egy nem tervezett repülés utáni landoláskor.
Októberben egy körforgalomban sikerült elszabadítani a 680 lóerőt. A 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt gyorsuló Porschével már alulról súrolta a 200 kilométer/órát, amikor „váratlanul” egy körforgalomban találta magát. Átvágtatott rajta, útja pedig a szemközti árokban ért véget, ezzel pénztárcáját megterhelve egy átlagszemmel nézve komolyabb javítási költséggel.
Pár napja pedig egy parkolás során sikerült komoly töréskárt összehozni. A baleset igen magas anyagi kárral járt, hiszen csak a Porsche durván 50-60 millió forintba került, és akkor még nem beszéltünk az SUV-nek és az 1-es BMW-nek okozott kárról.
Az Egyesült Államokban jelenleg négy ronccsá törött Porsche Taycan keres új gazdát, és ez csak egy online aukciós oldal tartalma.
Kérdés, hogy mi lesz a roncsok sorsa? Lesz olyan Taycan tulaj, aki bontott alkatrészekre vadászik?
Ez kevésbé valószínű. Arra inkább nagyobb az esély, hogy az olcsón mért, az Egyesült Államokban forgalomba már nem helyezhető totálkáros roncsokat áthajózzák Oroszországba, Ázsiába, ahol helyi szakik kikalapálják a horpadásokat, és az autó pedig majd egy helyi tehetős vevőnél landol, főleg olyan területre, ahol a hivatalos értékesítés még el sem kezdődött.