A következő videóban egy TDI Audi szívócsonkját tisztítják meg, vegyszerek, rejtélyes gázok, dióhéj törmelék és egyéb hókuszpókusz helyett egyszerűen nagy nyomású levegővel. Tulajdonképpen kiégetik a levegő útját eltorlaszoló kokszot, látványos lángnyelvekkel kísérve. Nézni érdekes, de semmiképp nem javasoljuk, hogy valaki ilyesmire vetemedjék a saját autójával!
Munkaigényes, de hatásos módszer, de pont a munkaigény miatt terjednek el a különféle egyéb módszerek, amelyek nem igénylik a motor megbontását.
A jelenség minden olyan dízelnél, benzinesnél előfordul már, amelyben van EGR-szelep. Az EGR rövidítés a kipufogógáz-visszavezető angol rövidítése (Exhaust Gas Recirculation), az EGR szelep biztosítja az összeköttetést a kipufogócső és a szívórész között és szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét.
Amikor a kipufogógáz egyes összetevőit visszavezetjük a friss, beszívott levegőhöz, az égési hőmérséklet csökken az égéstérben (benzinmotoroknál ≈650 °C-ra, dízelmotoroknál ≈450 °C-ra). Az alacsonyabb égési hőmérséklet megakadályozza a nitrogén-oxidok kialakulását. EGR-rendszer használatával a csökkent NOx-emisszió mellett, benzinmotoroknál csökken a tüzelőanyag-fogyasztás is, dízelmotoroknál pedig mérséklődik a zajszint.
Tehát a kipufogógáz egy része visszakerül a motorba, ami csökkenti a károsanyag-kibocsájtást, viszont komoly lerakódást okoz a motor légvétele szempontjából létfontosságú alkatrészekben. Itt jön képbe a tisztítótűz: