A fejlődés töretlen, az okos megoldásairól híres családi szedán legerősebb verziója már három verzióban elérhető. A turbós benzines mellett a csehek eddigi legerősebb dízele, valamint egy hibrid hajtáslánc is bekerülhet a típusba.
A videón a klasszikus verzió látható, a turbós benzines, 245 lóerős teljesítménnyel és 370 Nm nyomatékkal. A valós körülmények között végzett gyorsulási teszt pedig mutatja, hogy a gyáriak őszinték voltak a megadott értékekkel. A videón 6,6 másodperc alatt éri el az autó a százas tempót, a katalógus szerint ez az érték 6,7 másodperc, a végsebességet pedig szokás szerint 250 km/órában limitálták.
Az RS modellek egyedi első kötényt és hátsó diffúzort kapnak, valamint számos optikai elemük (a hűtőmaszk, a ködfényszórók feletti légbevezető nyílások, a tükörházak vagy az ablakkeretek) fényes fekete kivitelű. Szintén feketék az aerodinamikai elemek, valamint a kombi tetősínje.
Alapfelszerelés a 18 colos fekete keréktárcsa, míg a féknyergek pirosak. Az RS az első Octavia, amely LED-mátrix fényszórót kap. Alapáras a 15 mm-rel ültetett futómű (kivéve hibrid RS) és a változó áttételű kormány, opciós az adaptív felfüggesztés. A Škoda Octavia RS 2.0 TSI DSG hazai alapára 12 676 720 forint.