Pontosan emlékszem, hogy mikor láttam először Alfa Romeo Junior Zagatót, és ez leginkább azért van, mert egyszerre tud elképesztően tündéri apróság és nagyon merész formájú kupé lenni. A Balatonfüreden rendezett Concours d’Elegance-on hosszasan nézegettem és egyre jobban tetszett a szokatlan plexiorrától egészen a kisiparinak ható hátsó lámpákig az egész.
Mindig valami nagyon mást csinálnak a milánói Zagatónál, és mégis egyértelműen felismerhető a kézjegyük az formákon. Az Alfa Romeo mellett gyakran dolgoznak Aston Martinnal, de még a BMW-nek is készítettek két szép Z-t. Az Alfa Romeónak igazi tét nélküli játék volt, mert a Bertone tervezte modellek biztosra mentek, a fiatalos frissesség pedig pluszban érkezett 1970-ben a Junior Zagatóval.
4 méter hosszú és csak 950 kg a Junior Zagato, mégis ez volt az Alfa Romeo harmadik legdrágább modellje akkoriban. Ez főleg azért lehet, mert ezek az autók kézzel készültek, összesen 1108 példány. Ez a napsárga a kisebb és gyengébb motorral szerelt változat, itt a blokk a GT 1300 Junior Coupéból érkezett és valamivel több mint 90 lóerő jön ki belőle 6000-es fordulatnál.
1970. március 5-én készült el és 15 nappal később már egy modenai kereskedőnél várta első tulajdonosát, akit további kettő követett mostanáig. Az autó persze komoly restaurálás után néz ki úgy, mintha új volna. A bőrkárpiton egy árva gyűrődés vagy repedés nincsen, ahogyan a háromküllős, fakarimájú kormány lakkozása is hibátlan. Az Ercole Spada tervezte kis Junior Zagatót több mint 30 millió forintra tartják.