Lassan 2021-et írunk, Európában az a kérdés, hogy a kötelező sebességcsökkentéssel, fekete dobozokkal, aktív biztonsági rendszerekkel hogy lehetne még több halálos közúti balesetet elkerülni. Afrikában viszont vígan árulnak olyan autót, amiben se ABS, se légzsák, de nem is hiányoznak, mert maga a karosszéria teljesít pocsékul ütközéskor.
Erre világít rá a Global NCAP legfrissebb töréstesztje, amiben egy Great Wall Steed 5 néven árult kínai pickupot vezettek falnak. Az eredmény rémisztő, itt a légzsák tényleg csak kárt okozott volna, a vezetőhelyen ülő bábu simán lefejelte a kormányt, az A oszlop teljesen berogyott, ilyet gyakorlatilag 30-40 éves konstrukcióknál látunk.
64 km/órás ütközésnél így fennáll az életveszélyes, halálos sérülések kockázata. Ezt tudva gondolhatnánk, hogy olcsón mérik a halálos konstrukciót, de még ez sem igaz. A Great Wall Steed 5 alapverziója 202 900 dél-afrikai randba kerül, vagyis kicsit több mint négymillió forint.