A Tesla sikere abban rejlik, hogy hiába autógyártó, nem viselkedik autógyártóként. Rengeteg dolog mellett ott van az önvezetés témaköre, amit messze nem úgy kezelnek, mint a többi márka. Óvatos elnevezések, jogilag körbebástyázott szabályzás helyett már rég Autopilot néven futtatják a vezetéssegítő rendszerüket, a következő fázisban pedig maguk az autótulajdonosok a kísérleti egerek. 

Igaz, hogy technikailag erre más gyártó fel sincs készülve, de talán eszükbe se jutna egy szoftver béta verzióját a valódi forgalomban, valódi autósokkal teszteltetni. A gyártó által nagyvonalúan csak Full Self-Drivingnak nevezett újítás béta verzióját ugyanis a kalandkereső, kiválasztott teslások már hónapok óta használják.

A rendszer egyre tanul, fejlődik, mondhatni az autósok oktatják. Az oktatásra pedig szükség is van, mert még átlagos forgalmi helyzetekben is csetlik-botlik a vezérlés, főleg, ha nem csak felfestéseket kell követni. 

Ezen a videón például egy kukásautó kikerülésével birkózik meg körülbelül úgy, ahogy a tanulóvezető tenné az első forgalomban eltöltött órájában. Tétovázva kezd bele, majd túl korán akar visszatérni a sávjába, ekkor a sofőrnek bele is kell nyúlnia a kormányba. 

A kérdés már csak az, hogy meddig tart az ilyen manőverek tökéletesítése. Visszaút nincs, az egyre önállóbb autók a jövőnk részévé vállnak.