Ahogy fejlődik az autógyártás, a régebbi, analóg típusok élvezeti értéke egyre felértékelődik. Mert hiába a nyaktörő gyorsulás, a bitang erős turbómotor, és a szemvillanás alatt kapcsoló váltó, ha valahol elvész a nyers vezetési élmény.
Ezért ma már igen keresett, és értékes darabok a kilencvenes évek M-es BMW-i, lassan az E36 M3 is értékes gyűjtői darab, nem pályanapokon ledarálható játszós autó.
Ez köszönhető annak is, hogy az E36 M3-asból nem készült túl sok példány, 1999-ig valamivel több mint 71 ezer darabot szereltek össze belőle. De aki igazi különlegességre vágyik, az a limitált szériákra vadászik, és mi lehetne érdekesebb, mint egy versenysorozatra homologizált, alig pár száz példányban gyártott kivitel?
Ez az ultraritka, nagy hátsó szárnyáról, és sötétzöld „british racing green” fényezéséről felismerhető, pontosan 356 darabos (plusz öt előgyártási darab) szériát megélt BMW E36 M3 GT.
Az FIA GT, IMSA GT, és a hosszútávú versenyeken való nevezés feltétele volt akkoriban az utcai kivitel megléte, ezért születhetett a több ponton finomított, továbbfejlesztett GT. Motorja az európai specifikációjú S50B30 háromliteres sorhatosa, ami módosított vezérműtengelyt, szívócsonkot kapott, és magasabb kompresszióval működött, mint a gyári kivitel. Így 286 helyett 295 lóerőt teljesített, nyomatéka pedig 323 Nm-re nőtt.
Ehhez jött még a súlycsökkentés, az alumínium ajtókkal 30 kilogrammot faragtak a tömegből, a gyorsulás így 5,9 másodperc volt százig, a végsebesség pedig 275 km/óra. Ma sem lebecsülendő értékek ezek, és a legjobb, hogy a literenkénti közel száz lóerős teljesítményt még isteni hanghatással, lenyűgöző gázreakcióval termeli meg a háromliteres motor.
Így már érthető, miért érnek ezek az autók minimum 50 ezer eurót. Ritka, és eladásra is ritkán kerül, most viszont az Egyesült Királyságban gazdát keres egy szép állapotú darab, visszakövethető előélettel, minden papírjával, ahogy azt kell.
97 965 kilométerrel az órájában kérnek érte 22,7 millió forintnak megfelelő fontot, tehát a vételárából simán vehetnénk egy M3/M4-est a most futó szériából, automata váltóval, sokkal jobb menetteljesítményel.