A Halálos Iramban filmekkel kapcsolatban mindig felmerül, hogy kár volt eltérni a valódi autós vonaltól, és egy látványos, képregényszerű akciófilmet gyúrni az utcai versenyzős univerzumban. 

Az irányáltás valahol a 4-5. film körül vált végérvényessé, ekkor nött meg a költségvetés, és jöttek be a James Bond filmeket megszégyenítő akciójelenetek. Csak az ötödik rész nyitó képsoraira 25 millió dollárt, vagyis körülbelül 7 milliárd forintot költöttek.

Ennyibe került a vonatos, rablásos üldözés, ami végül szakadékba zuhanó főhősökkel ér véget. 

Ehhez a jelenethez saját vasútszakaszt vett a stúdió, vonattal, mozdonnyal együtt, amelyet a forgatás igényei szerint alakítottak át. A jelenet főszereplője az 1963-as egyedi Corvette ritkasága miatt nem eredeti alapokra készült. 

Egy amerikai, másolatokat készítő műhely, a Mongoose Motorsports készített 12 karosszériát a filmesek számára. A teljes részletességgel megépített, úgynevezett hősautókon túl ötöt használtak a kaszakadőrök, valódi vezetés közben filmezve, hármat pneumatikus ágyúkkal lőttek ki a végső felvételhez a szakadékba, párat pedig a terepvezetéshez alakítottak át. 

Három helyszínen vették fel ezt a komplex jelenet, Arizónában, Atlantában, és Kaliforniában, a 12 autóból tehát volt amit csak a közeli, zöld háttér előtt felvett képsoroknál használtak, volt, amit motor és beltér nélkül lőttek be a vízbe.

Így már érthető, miért került mindez több, mint hétmilliárdba, utómunkával, digitális effektekkel, és a rengeteg valódi kaszakadőrmunkával. Hogy kifizetődött-e a befektetés, amivel 125 millió dollárra nőtt a gyártási költség, és autós rétegmoziból valódi, nyári kasszasiker lett a sorozatból? 

A bevételek szerint igen, csak az ötödik rész 626 milliót hozott, a következő rész 788 milliót, a hetedik pedig több rekordot megdöntve 1,512 milliárdot termelt, természetsen dollárban!