A Volkswagen családban világosan le vannak osztva a lapok. Lehet a Škoda akármilyen praktikus, lehet dögös, Audi-szerű fizimiskája, de az öthengeres motorokat nem kapja meg. Mert valahol meg kell húzni a határt.
Csakhogy a költségcsökkentés szülte közös platformok, rengeteg kompatibilis alkatrész szinte kívánja az átalakítást. Az Audi RS3, és a Škoda Octavia is az MQB platformra épül, így nem tűnik megoldhatatlan problémának a 2,5 literes, öthengeres TFSI benzinmotor beépítése.
A műtétre a német RM-Performance vállalkozott, és a videók alapján sikerült a szívátültetés, a beteg jól van, veszi a levegőt, szedi a lábát.
Erster Fahreindruck vom Octavia 2.5 TFSI 4 Motion. Es ist alles komplett Serie 367PS
Közzétette: RM-Performance.de – 2019. február 3., vasárnap
Egyelőre maradt a gyári 400 lóerős teljesítmény, jelenleg a többi komponensre fókuszálnak az építők. A fékeket lecserélték azokra a Brembo tárcsákra, amelyek a SEAT Leon Cuprákat is lassítják, folyik a KW-futómű finomhangolása, és az új blokk is igényelt némi átalakítást a motortérben. Módosítani kellett a légszűrő elhelyezését, valamint a kipufogó sem maradhatott gyári állapotban.
A DQ500-as DSG váltóval és összkerékhajtással elég jó esély van arra, hogy a 400 lóerős teljesítmény még tovább emelkedjen, Európa ezen részén, ahol az utcákat elborítják a céges, fehér Octaviák jobb modern sleepert el sem tudnánk képzelni.
Így összkerékhajtással, 530 lóerővel az orrában ez a Škoda valóban egy Audi-aprító, BMW-verő szörnyeteg a családapák kedvencének bőrébe varrva.
Ha megfelelően melegek az abroncsok, és kellően széles a pálya, akkor a 100-200 km/óra közötti sprint mindössze 7,4 másodpercig tart, a végsebesség pedig 313 km/óra. Ez az érték pár éve még csak a hipersportautók kiváltsága volt, elég meglepő lehet a fehér kombi a német autópályán, ahogy 250 km/óra felett simán levillogja a Ferrarikat.
Ekkora teljesítmény mellett azt gondolhatnánk, hogy alig használt, néha elővett játékszerről van szó, de ez cseppet sincs így. Az építés óta 110 ezer kilométert futott, de mivel a fék az Audi RS7-ből, a komplett hajtáslánc az Audi RS3-ból származik, így nem csoda, hogy hosszú távon is használható az alapos munkával épített egyedi konstrukció.
Az élményt pedig most egy szerencsés vevő élvezheti tovább, az RM-féle Škoda ugyanis eladó, 15,5 millió forintot kérnek érte. Brutális összeg egy előző generációs darabért, de ha belegondolunk, az új szériából egy gazdagon felextrázott kétliteres dízel is felér a 13-14 milliós tartományba, akkor miért ne inkább egy ilyen pusztító, flottás csoda?