A brit What Car? magazin 23 ezer olvasót érintő, éves felmérése alapján vannak márkák, amelyeknél nehéz mellé nyúlni, de sajnos olyanok is akadnak, amelyeknél nagy a meghibásodás valószínűsége.

A folyóirat arról kérdezte olvasóit, hogy 5-15 éves korú autójuk meghibásodott-e az elmúlt 12 hónapban. A 31 márka 175 típusát érintő kutatásban mindössze két márka három típusánál volt egybehangzó „nem” a válasz. Nekik nem volt további dolguk a felméréssel; a többieknek 14 kategóriában (légkondicionáló, akkumulátor, karosszéria, fékek, motor, motor elektromos rendszere, üzemanyag-ellátó rendszer, kipufogó, erőátviteli rendszer, infotainment/kezelőfelület, belső burkolatok, egyéb elektromos rendszer, kormánymű és futómű) kellett felsorolni a meghibásodás jellegét.

A kérdőív a javítás időtartamára és költségére is rákérdezett. Az is fontos szempont volt, hogy a tapasztalt hiba ellenére használható maradt-e a gépkocsi, vagy azonnal szervizbe kellett vinni. Ezek a kiegészítő információk határozták meg a hiba súlyosságát, amelyet azután a megkérdezett olvasók válaszának súlyozására használtak fel.

A 31 vizsgált márka ellenére a listán mindössze 27 szerepel: a fennmaradó négy esetben túl kevés válasz érkezett ahhoz, hogy érdemi következtetéseket lehessen levonni a gyártmányok átlagos megbízhatóságáról. Feltűnő, bár nem meglepő, hogy a legjobb tíz márka között mindössze két európai szerepel; a többséget koreai (2) és japán (6) márkák adják. A legjobb tíz márka után viszonylag szorosan, minimális különbségekkel elválasztva jön a középmezőny, majd jönnek a sereghajtók, ahol már nagyobb ugrásokkal követik egymást a gyártók.

2020 legmegbízhatóbb és legrosszabb használt autói 1

Mi a Vezessnél is próbálunk segíteni nektek, hogy kiigazodjatok a használtautó-vásárlás útvesztőjében. Az Érékbecslő videósorozatunk is ezért indult, amelynek már számos epizódját megtaláljátok YouTube-csatornánkon. És használtautós-rovatunkban is olvashattok hasznos tanácsokat.