Legyen szó bármelyik generációról, a BMW M5 minden formában legenda, de ahogy telik az idő, az idősebb, megkímélt darabok értelemszerűen egyre ritkábbak és drágábbak. Az E34-es szériából például itthon mindössze egyetlen eladó darab akad, 300 ezret futott kombit bő tízmillióért kínálják.

A sorhatos 3,8 literes motorral szerelt klasszikus tehát már valódi gyűjtői darab, és most egy igazán rendkívüli példány keres új gazdát. A Svájcban felbukkanó 1992-es fekete M5 különlegessége, hogy szinte sohasem használták. 

Egy vagyont kérnek ezért a gyári állapotú 1992-es BMW M5-ösért 1

Genfben vásárolta meg egy helyi diplomata, de úgy tűnik nem volt ideje a környék hegyi útjain röfögtetni a 340 lóerős motort, mert mindössze 1900 kilométert tettek meg az autóval. Állapota tehát egyedülálló, minden porcikája gyári, ráadásul a tárolás során sem szedett össze rozsdát, egyéb sérülést. 

Egy vagyont kérnek ezért a gyári állapotú 1992-es BMW M5-ösért 2 Egy vagyont kérnek ezért a gyári állapotú 1992-es BMW M5-ösért 3 Egy vagyont kérnek ezért a gyári állapotú 1992-es BMW M5-ösért 4

Ára még állapotánál is szédítőbb, ezért a bajor ritkaságért 56 millió forintnyi eurót kér eladója, ami több szempontból is elgondolkodtató összeg.

Az E34-es volt az utolsó M5-ös BMW, ami kézzel készült a németországi Garchingban, egy autó elkészítése két hetet vett igénybe. Az S38-as sorhatos motor kezdetben 3,6 literes volt és 315 lóerőt adott le, később 3,8 literesre növekedett, a teljesítmény pedig 340 lóerő lett. Ez a változat már 6 másodperc alatt futotta a százat és akár 270 km/óra feletti végsebességével ma is helye van a belső sávban. 12 254 darab készült belőle, míg utódjából már bőven több mint 20 ezer darab.

Egy vagyont kérnek ezért a gyári állapotú 1992-es BMW M5-ösért 5