Újabb gyöngyszemre bukkantunk az RM Sotheby’s aukciós ház aktuális kínálatában, ez a Mercedes minden porcikájában az őrült nyolcvanas évekre emlékeztet.

A képeken látható, japán piacra gyártott Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0 Widebody a csillagos modellkínálat csúcsát jelentette 1989-ben, idén pedig 90 400 futott kilométerre kerül majd kalapács alá. A licit várhatóan valahol 60-70 millió forint körül fog megállni az aukciós oldal előzetes becslése alapján.

Ütős Mercedes csúcskupé az 1980-as évek végéről 1

fotók: RM Sotheby’s

1981-ben kezdték meg a W126-os Mercedes kupé változatának gyártását, mely aztán további 10 éven át maradt a kínálat része. A márka zászlóshajója kizárólag V8-as motorokkal készült, melyek tisztességesen repítették az 1,6 tonnát nyomó, 5 méter hosszú kétajtóst.

Ütős Mercedes csúcskupé az 1980-as évek végéről 2

Az autó még az eredeti háromrészes 17 colos felnikkel fut, amelyek vadonatúj Bridgestone Potenza abroncsokkal vannak szerelve.

A Mercedes-Benz-hez közel álló tuningcég ekkor még független vállalkozásként működött és a német luxusautók mellett például a Mitsubishinek is készítettek egy-két felpaprikázott modellt. Az 560 SEC bitang változatából 100 darabot terveztek legyártani, végül azonban csupán ennek a mennyiségnek a felét valósították meg.

Ütős Mercedes csúcskupé az 1980-as évek végéről 3

A beltér különlegességét egyedi Momo M38 kormány és a fehér számlapos AMG műszercsoport fokozza

Ütős Mercedes csúcskupé az 1980-as évek végéről 4

385 lóerő ma sem kevés, és egy ilyen, régi vágású, nagy lökettérfogatú V8-asból előcsalva páratlan élmény

1989-ben az AMG kínálatának egyik legkeresettebb eleme a W126 560 SEC és SEL motorok átalakítása volt. A cégnél hat literesre fúrták fel az AMG a Mercedes-Benz 560 SEC-be szerelt M117/9-es kódjelű, eredeti formájában 5,5 literes lökettérfogatú V8-as motort. Míg az 560-as 299 lóerőt és 455 Nm nyomatékot tudott, addig az AMG változat már 385 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Maximális nyomatéka 556 Nm-re nőtt. 270 km/órás végsebességgel pedig a mai napig bérelt helye van a német autópálya belső sávjába.

Ütős Mercedes csúcskupé az 1980-as évek végéről 5