Őrült csapatok időről időre megpróbálják lefaragni a cannonball run, azaz az ágyúgolyó-futam rekordját. Az azonos című filmből eredő ötlet lényege, hogy minél gyorsabban átérjenek a versenyzők a New York-i Red Ball Garage elől Los Angelesbe. Csak a rajt- és a célállomás a fix, az, hogy milyen útvonalon mennek, nem számít.

A rekord már egyre közelebb van az egy naphoz, de még azért fölötte járunk időben. Átalakított, és nem mellesleg gyors autók nélkül azonban esélytelen lenne ilyen rövid idő alatt teljesíteni az országon átívelő túrát: az erre a célra felkészített verdák minden esetben nagyobb üzemanyagtankot kaptak, hogy ne kelljen gyakran tankolni, és nem menjen vele az idő.

Ezen a téren vannak lemaradva a villanyautók: töltésük sebessége nem éri el a hagyományos üzemanyaggal működő járművekét, ráadásul hatótávjuk is kisebb, így gyakrabban kell megállni velük a megfelelő áramforrás mellett.

Villanyautóval teljesítették Amerika legőrültebb futamát 2

A villanyautók efféle versenye az Egyesült Államokban eddig egyszereplős volt: a Tesla hosszú ideig tartotta a rekordot, és ehhez ott volt az országos lefedettségű töltőhálózatuk is. Ám a több mint 45 órás rekordot több próbálkozás után megdöntötték egy Porsche Taycan 4S-sel, melynek elég volt 44 óra és 25 perc is az út teljesítéséhez.

Villanyautóval teljesítették Amerika legőrültebb futamát 3

A csapatnak többször is meggyűlt a baja a technikával, ugyanis mindig arra törekedtek, hogy az autó a maximális sebességgel töltődjön, de ezt olykor a szoftverek nem engedték. Nehezítette helyzetüket a téli, hidegebb időjárás is, a hőmérséklet csúcsértéke a nem éppen akkumulátorbarát 0 Celsius-fok volt.

Villanyautóval teljesítették Amerika legőrültebb futamát 4

Kyle Conner, a csapat egyik vezetője elmondta, a legtöbbször csak 60 százalékig töltötték fel az autót árammal, ugyanis afelett már lassul a töltés sebessége. Szerinte ez kulcsfontosságú volt a rekordbeállítás során, csak akkor mentek 80 százalék környékére, amikor a következő töltőpont messzebb volt a szokásosnál.