A 7-es széria első nemzedékéhez tartozik a BMW 745i, ami a 732i turbós változataként jelent meg. A bajor márka 1979-től gyártotta egészen 1986-ig, és kifejezetten az európai piacra szánta – így Amerikába alig jutott belőle valami, de az öreg kontinensen is egyre kevesebb szép állapotú cápa rója az utakat.

3,4 literes, soros hathengeres turbómotorja jóval erősebb a sztenderdeknél, korabeli adatok szerint 252 lóerejével 7,8 másodperc alatt éri a 100 kilométer/órát, maximális nyomatéka 475 Nm, végsebessége pedig 222 kilométer/óra. Ám amíg zömük automata váltóval került forgalomba, ezt az 1984-es darabot ötsebességes manuális váltóval hirdették meg az eBay-en.

Ennyiért szinte ingyen van a cápa 7-es BMW 1

Jelen példányt 2005-ben restaurálták, négy évvel rá került mostani tulajdonosához, aki nem sokat spórolt a 7-es BMW-jén, ahogy azt annak állapota is mutatja. Fekete fényezése és króm burkolata szinte hibátlan, egyedül az ajtók környékén található némi rozsda az eltömődött vízelvezetés miatt.

Nem is 7-es széria a 7-es széria az Executive felszereltség nélkül: fekete bőrkárpit, faberakás, elöl-hátul fűthető (és hátul dönthető) ülések, modernebb légkondicionáló-egység – szóval, mi szem-szájnak ingere lehet a ’80-as évek közepén. Utángyártott Alpine sztereó audiórendszert is beszereltek a cápába, ahogyan a kormánya sem eredeti.

Ennyiért szinte ingyen van a cápa 7-es BMW 15

A csomagtérajtó „titkos rekeszét” lehajtva még az eredeti szerszámkészletet is megtaláljuk.

Rendszeresen karbantartva – az utolsó nagyobb szervizén épp tavaly esett át –, három kulccsal, angol és német nyelvű kézikönyvvel együtt összesen 16 999 dollárt, vagyis mindössze 5 millió forintot kérnek a cápáért, ami állapotát és ritkaságát elnézve valakinek biztosan kedves befektetés lesz.

Néhány évvel ezelőtt kollégánk, Szörényi András exkluzív cápalesen járt – az alábbi cikkben össze is szedte a 7-es BMW összes generációját: