A Lancia Delta HF Integrale egy fogalom a rali és az olasz autógyártás világában egyaránt. Ám „Evoluzione” változata azt követően jelent meg, hogy a 16 szelepes modellel negyedik világbajnoki címét is megszerezte a márka a WRC-ben. Ekkortájt fordított hátat a raliversenyzésnek a Lancia, annyira, hogy a második generációs Evoluzionéból már nem is készült ralispecifikáció.

Megdobban a szív a legendás Lancia látványától 1

1993 júniusában jelent meg az Evoluzione II, amit már egy jóval erősebb, 2,0 literes, de ugyanúgy 16 szelepes motor hajtott, ami garantálta az azonnali sikert. Igaz, érintetlen példányokat manapság csak elvétve találhatunk, ezek egyike épp az RM Sotheby’s árverésén bukkan majd fel a közeljövőben – méghozzá egy igen ritkának számító kék árnyalatban (Blue Lagos).

Azután, hogy 1994. április 27-én elhagyta a gyártósort, Németországba szállították, ahol majdnem egy évvel később állították forgalomba. 2018-ban Olaszországba került, majd onnan az Egyesült Államokba importálták.

Megdobban a szív a legendás Lancia látványától 17

Az utastérben krémszínű kárpitozás borítja a Recaro üléseket, és még a legrázósabb pillanatokban sem fenyeget az a veszély, hogy verítékezzen a homlokunk, ugyanis ezt a 27 éves példányt légkondicionálóval is felszerelték – márpedig ez akkoriban egyáltalán nem volt jellemző a Lanciáknál.

Tavaly áprilisban komolyabb karbantartáson esett át, ekkor új akkumulátort, vezérműszíjakat és olajszűrőket kapott a Delta HF Integrale. Pótkerékkel, emelő, szerszámkészlettel, két kulccsal és szerviztörténelemmel kerül kalapács alá, az aukciósház becslése szerint 90-110 ezer dollár (26,5-32,4 millió Ft) közötti áron találhat új gazdára.

Megdobban a szív a legendás Lancia látványától 18