Ez a különleges típus egyfajta olasz matrjoska baba. Ha csak a felszínt nézzük, akkor egy pokolian ritka, kézzel épített nyitott sportautó, a Carrozzeria Touring Superleggera műhelyéből. Mindössze hét darabot szereltek össze, a most eladó „british racing green” színben pompázó példány a negyedik a sorban.
Csakhogy az ámulatba ejtő ívek alatt egy Alfa Romeo 8C lakik, ez az ötszáz példányban (+ még ötszáz a kabrió verzióból) gyártott ritkaság adta az alapokat. Az Alfa Romeo 8C pedig szegről-végről kicsit Maserati, kicsit Ferrari, és némileg tényleg Alfa Romeo.
A tervezők bravúros megoldással kombinálták a spider szabadságát a kupék biztonságával és merevségével: a két kiemelhető tetőmodul szénszálas kompozitból készül, így minimális tömege (darabonként 3500 gramm) ellenére merevíti a karosszériát. Egyébként a szélvédőoszlop és a bukókeret is karbonszálas anyagból készült. A sorszámozott Disco Volante álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 292 km/óra.
4,7 literes V8-as motorja ott dolgozik a Maserati GranTurismo orrában, valamint a végső összeszerelés is a Maserati gyárban történt. A motor fejlesztését viszont a Ferrari végezte, és tulajdonképpen ez a 90 fokos hengerszögű, cross-plane főtengellyel készülő, F136 kódjelű motor dolgozik az F430, és az F456 Italia típusokban, különféle verziókban.
Beltere pedig Alfa Romeo a kétezres évek közepéről, Ferrarira emlékeztető elrendezéssel. Itt-ott kicsit elnagyolt, olcsó műanyagokkal, csálé varrással, de talán pont ez adja a tipikus, hamisítatlan olasz hangulatot. Elvégre a nyolcvanas évek ma már vagyonokat érő Ferrarijaiban sem fanyalog már senki a Fiat bajuszkapcsolók miatt.
Az árán pedig sem fanyalogni, sem hüledezni nincs lehetőség, a svájci kereskedő Niki Hasler nem adott meg irányárat, csak komoly érdeklődőknek árulják el a pontos összeget.