Bár formáját tekintve egy némileg ültetett, szép állapotú Lada Nivát látunk a videón, a motorhang már álló helyzetben árulkodó. Ebben bizony nem a gyári négyhengeres dolgozik! Helyét átvette az amerikai technika, a Corvette blokkja került bele.
A turbóval megvadított LS-motor állítólag 1500 lóerőt termel, ami a negyed mérföldön futott 9 másodperc körüli eredmények tükrében valós értéknek tűnik.
A Lada tulajdonosa természetesen megtalálható az Instagram-on is. Feltöltéseiből kiderül, hogy duplán élvezi a méregerős Nivákat, van egy utcai és egy pro kategóriás gépe. Utóbbi látható a fenti videón, ez teljesít 1500 lóerő környékén, az „utcai” csak 880 lóerős. Ennek érdekessége, hogy a motorblokk tulajdonképpen gyári, az eredeti Lada 1,7 literes alapjaira épült a turbós koncepció, így sikerült elérni 900 lóerő közelébe.
Vannak azért még durva Nivák
Hogy be tudjuk lőni ezt a friss építést a vadított Niva skálán, idézzük fel az eddig megénekelt fenevadakat. Elsőként ez az olasz gép jut eszembe, ami nem csak a motor miatt volt elborult koncepció. A prototípusban 32 szelepes V8-as Ferrari-motor szolgált 300 lóerővel, amely eredetileg a Lancia Thema 8.32-ből ismerős.
Nem ez volt a gép legnagyobb trükkje, a kereket ugyanis lánchajtással mozgatták, minden kerékhez tartozott egy-egy lánc (a pontos működés homályos, aki közelebbről akarja tanulmányozni a 300 pixel széles képeket, ezen a linken kutakodhat). Könnyebb, egyszerűbb rendszer, egy differenciálművel, a terepes csapatáshoz épp megfelelt a konstrukció.