Ez az 1975-ös Alfa Romeo GT Junior már csak nyomokban tartalmaz eredeti alkatrészeket. A forma maradt, és tulajdonképpen ez a lényeg, a többit pedig a legjobb helyről kölcsönözte az egyedi konstrukció építője. A japánoktól.

A lehető legkönnyebb, legkezelhetőbb pályagépet akarták kerékre állítani a „Carrera Lightweight Racing” alkotói, ezért a modern kor egyik legtökéletesebb négyhengeresét, a Honda F20C kódjelű blokkját építették be az Alfa Romeo orrába.

A bőre még olasz, de minden más japán ebben az Alfa Romeóban 1

Ezt a motort nem kell bemutatni a Honda rajongóinak, az S2000-ben kilencezres fordulatig pörgő műalkotás rászolgál a legendás jelzőre. Korának legnagyobb literteljesítményű motorja 123,5 LE/liter értékkel, csak a Ferrari F458 Italia V8-asa tudta megelőzni ezen a téren. 

A bőre még olasz, de minden más japán ebben az Alfa Romeóban 2

Az élénk, pörgős motor 7800-as fordulatnál adja le 237 lóerős teljesítményét, tehát tökéletes egy könnyű, pályaautózásra épített projekthez. Hátsó differenciálműve a Mazda MX-5-ből származik, a fékeket a Mitsubishi EVO VIII-ról kölcsönözték.

A bőre még olasz, de minden más japán ebben az Alfa Romeóban 3

A végeredmény egy 874 kilogrammos, minden ízében a vezetés élményét szolgáló mechanikus gépezet, amit vétek lenne kiállítási darabként csodálni. Szerencsére papírjai alapján bárhol használható, van FIA és TÜV dokumentációja is, tehát akár közúton, akár hivatalos versenyfutamon is indulhat az  Alfa Romeo GT Junior ‘CLR’. 

Jelenleg árverésen árulják a kocsit, így vételára folyamatosan változik, érdemes lesz ránézni öt nap múlva, a végső határidő előtt mennyiért ütik majd le.

A bőre még olasz, de minden más japán ebben az Alfa Romeóban 4