Az M1 volt a BMW első középmotoros autója, ám sajnálatos módon 1978 és 1981 között csak 453 darabot gyártottak belőle, ebből is 399-et közúti használatra, pedig remek versenyautó-alapanyagnak ígérkezett.
Jelen példány 1979 augusztusában hagyta el a gyártósort, majd a ’80-as évek elején az AHG-nál kupálták ki, kívül és belül is hangsúlyozva, mekkora potenciál lehetett volna ebben a példányban, ha anyagi okok miatt nem kaszálják el. A Studie csomag részeként megkapta a BMW-trikolór köntösét, a különleges aerodinamikai elemek, a BBS alufelnik, az egyedi kipufogó, valamint a teljes bőrkárpitozás kíséretében.
Nem sokkal később az Egyesült Államokba importálták, ahol egy georgiai, majd egy texasi gyűjteménybe került. Onnan az AE Performance vette át, ezzel pedig már a néhai Halálos Iramban-főszereplő, Paul Walker és Roger Rodas kollekcióját gazdagította, mielőtt jelenlegi tulajdonosa a gondjaiba vette volna 2014-ben.
3,5 literes, soros hathengeres motor hajtja a bajor versenygépet, a műszaki ínyencségek közé tartozik a Kugelfischer-Bosch befecskendezés, a Magneti-Marelli gyújtás, valamint a sperrdifi is. A fokozatok között ötsebességes ZF manuális váltóval kapcsolgathatunk. Normál esetben 277 lóerős teljesítményre lenne képes, ez viszont 350-re nőtt az AHG hathatós közbenjárásával, amúgy 260 kilométer/óra lenne a csúcssebessége.
Utolsó nagyobb szervizelésén 2018 augusztusában esett át, mely során olajat, hűtőfolyadékot és akkumulátort is cseréltek az autóban. Elmúlt 41 éve során nem tették ki komoly igénybevételnek a BMW M1-et, amit az is alátámaszt, hogy még hétezer kilométer sincs az órában.
Nem csoda, ezzel a múlttal és ezekkel a tulajdonságokkal vételára máris közelít a 400 ezer dollárhoz, vagyis a 120 millió forinthoz, pedig jelen sorok írásakor még több mint egy hét van hátra a Bring A Trailer árveréséből.