Két E-osztályos luxuskombival is büszkélkedhet jelenleg a Mercedes az E-Class All-Terrain és az E63 S Wagon révén, ám S-osztályos modellből sosem faragott hasonlót. Valakinek mégis egy S-osztályos luxuskombi volt minden vágya, így 1990-ben a hamburgi székhelyű Caro ezt megvalósította.

Az alapot egy 560 SEL adta (ugyanabból az évből), míg az autó hátsó része a lámpákkal együtt egy W124 kombiról származik. Ehhez kisebb átalakításokra is szükség volt, de például a hátsó ablakokból teljesen újakat kellett gyártatnia a Carónak.

Hiba volt kihagynia ezt a ziccert a Mercedesnek? 1

Hogy megmaradjon az SEL arányossága, az építőcégnek a tetővonalon, a C-oszlopon és a hátsó paneleken is változtatnia kellett. A kivitelezés ennek ellenére hibátlan lett – akár a Mercedes is gyárthatta volna –, viszont ennek az árát is meg kellett fizetni: a megrendelő anno 337 ezer német márkát fizetett, ami manapság több mint 60 millió forintnak felelne meg.

Gyöngyfekete fényezése kifejezetten elegáns külsőt kölcsönöz neki, ezt hangsúlyozza a fekete bőrbelső is. Az 560 SEL kombit egy 5,5 literes V8-as motor hajtja, mely 300 lóerőre képes, ami négysebességes automata váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez.

Hiba volt kihagynia ezt a ziccert a Mercedesnek? 13

Az S-osztályos luxuskombi kétségkívül az RM Sotheby’s aktuális árverésének egyik legegyedibb darabja, árát 30-40 ezer dollárra becsülik, ami forintosítva nagyjából 10 millió forintot jelent – egy egyszeri és talán soha vissza nem térő lehetőségért.

Kellett volna ilyen autót gyártnia a Mercedesnek?
Naná!
59% (522)
Dehogyis, minek?
27% (239)
Hidegen hagy, csak hadd nézzem az eredményeket!
14% (129)