Akárcsak napjainkban, a Jaguar a kilencvenes évek végén is a német prémiummárkák babérjaira áhítozott, de az eladási számokban sem akkor, sem most nem sikerült utolérniük a BMW-Audi-Mercedes triót. Pedig próbálkoztak becsülettel, 1998-ban például egy kereken 400 lóerős S-Type-al indultak csatába a szintén 400 lóerős BMW M5 E39 ellen.
Utóbbiból azóta kívánatos youngtimer lett, keresett, egyre értékesebb darab, a Jaguar pedig elfelejtődött.
A kompresszoros S-Type R 2002-ben csatlakozott a modellpalettához, és papíron minden esélye megvolt a sikerre. Újonnan fejlesztett 4,2 literes V8-as motorjára egy Eaton M112 kompresszor került, amivel 400 lóerőt, és 540 Nm nyomatékot teljesített a páratlan akusztikai élményt nyújtó blokk. A hanghatás mellé komoly dinamika is társult, 5,6 másodpercig tartott a százas sprint, a végsebesség 250 km/óra volt.
Vezethetősége a korabeli tesztek szerint elmaradt a BMW M5 mögött, de egyedi stílusa kiemelte a tömegből. Utólag tulajdonképp ez az egyediség okozta az elfelejtődését is.
Mert fogadtatása nem volt rossz, és tulajdonképpen a V8-as motorral szerelt verziók hozzák a kor luxusautóinak átlagos megbízhatóságát (avagy megbízhatatlanságát, nézőpont kérdése). Mégis az idővel a formaterv egyre kiment a divatból, a retró hangulatú dizájn nem tette túl kívánatossá a vásárlók körében, és a márkát övező általános bizalmatlanság sem segített.
Jelenleg annyira mellőzött ez az angol nagymacska, hogy a BMW M5 áraival összemérve körülbelül féláron lehet hozzájutni. Kevesebb akad belőle, de a német piacon azért lehet válogatni, és 5-7000 euróért érdekesebb hobbiautót nehezen találunk, mint egy kompresszoros V8-assal szerelt angol sportszedánt.