Ennél szomorúbb felvétel rég láttunk: az autószállító lassan bekúszik a képbe és valamit húz. A kameraman lassan nyit, ahogy a járművel távolodnak és feltárul a borzasztó valóság, amikor meglátod az abroncsok állapotát. Egy pár szezont már futottak szerencsétlenek.
Nem mondjuk, hogy azért borult tetőre a SUV, most az abroncsok ilyen ramaty állapotban vannak, de elég erős rá a gyanú…
Nézd meg a videót:
A biztonság nem játék, így szeretteink, barátaink, a közlekedésben résztvevők és persze saját magunk érdekében nem érdemes télen nyári gumiabroncsokkal kockáztatni. A jelenleg kapható téli gumiabroncsok tartós hidegben jobban tapadnak, mint nyári társaik (amikor a napi középhőmérséklet +7 Celsius alatt van, már érdemes cserélni a nyárit télire).
Helyes használat mellett a téli abroncsok kevésbé kopnak, megfelelő kialakítás esetén pedig zajkibocsátásuk is alacsonyabb. A nyáriakhoz képest lágyabb keverékekkel készülnek, ennek köszönhetően a téli gumiabroncsok alacsonyabb hőmérsékletnél is megtartják rugalmasságukat. A keverékek összetétele gyártónként és márkánként jelentősen eltérhet. Néhány alacsonyabb árfekvésű márka az “olcsóság” érdekében például lemond a költséges és nehezebben feldolgozható szilika használatáról.