A használt autók vizsgálatával foglalkozó videosorozatunk egyik nagy igazsága, hogy a magas futásteljesítmény sok esetben nem egyenlő a rossz műszaki állapottal. Ha egy autó sokat fut autópályán, és megkapja a kötelező szervizeket, valamint alapból egy jól megtervezett konstrukció, akkor nem kell félni a 300 ezer lefutott kilométertől. Sőt, az 500-tól sem.
Ez a Peugeot 607 viszont 719 ezer őszinte kilométeren van túl, és a képek alapján simán letagadhatna félmilliót ebből. Beltere teljesen megkímélt, de a karosszéria sincs vállalhatatlan állapotban. Egy tulajdonosa volt az elmúlt 15 évben, aki mindig Peugeot szakszervizbe hordta autóját.
A szervizkönyvében 34 bejegyzés található, a motor és a váltó még mindig az eredeti darab, 658 497 kilométernél kellett hengerfejtömítést, vezérlést cserélni, az eladó szerint nincs semmilyen rendellenesség, kijavításra váró hiba az autón.
Motorja 2,2 literes, 160 lóerős benzines, felszereltsége 2001 legmagasabb szintjét hozza, széria az esőérzékelős ablaktörlő, az automatikusan bekapcsolódó fényszóró, az elektromos hátsó roló, a CD-tár, a tempomat, a kétzónás, elektronikus vezérlésű klíma, a memóriás elektromos ülések (még a fejtámlákat is motor mozgatja).
A fényre sötétedő belső tükör és a tolatóradar, ülésfűtés elöl-hátul. Tehát ez még mindig egy nagy távok megtételére alkalmas, kényelmes utazóautó, amit gombokért, 699 euróért, vagyis 250 ezer forintért árulnak Svájcban.
Peugeot 607
Gérard Walter vezette a tervezőcsoportot, amely papírra álmodta a nagy Peugeot letisztult vonalait, az autó formájának kialakításánál a Pininfarina tervezőstúdió is bábáskodott. A csomagtartó űrtartalma 481 liter, a teljes hossz majdnem öt méter. A típust a dízelek mellett háromféle szívó benzinmotorral szerelték, 2,0 literes és 2,2-es soros, illetve 3,0 literes V6-ossal, 136 lóerőtől 210 lóerőig.