Az argentin születésű Alejandro de Tomaso (1928–2003) alapította Modenában 1959-ben. Eredetileg különféle prototípusokat és versenyautókat gyártott, köztük egy Formula–1-es autót Frank Williams csapatának 1970-ben.
A márka növekedése a Ford beszállásával ugrott meg, a globális márka a részvények 74 százalékát vásárolta meg, így az utcai, nagyobb szériában gyártott darabok mind Ford motort kaptak.
Legismertebb típusuk talán a Pantera, amiből csupán 7260 darab készült és a frissített változat formatervéért például Marcello Gandini volt felelős. Az első modellekbe 5,8 literes nyolchengeres benzines került 335 lóerős teljesítménnyel. A Car and Driver magazin mérése alapján kicsivel több mint 5,5 másodperc alatt érte el a 100 km/órás sebességet.
A 7260 legyártott darabból az USA-ban közel 5500 darab talált gazdára, tehát minden De Tomaso különleges, de a most árverésre kerülő darabra ez hatványozottan igaz.
A fehér, 1975-ös De Tomaso Pantera GTS ugyanis a gyáralapító egyik közeli barátjának készült, teljesen egyedi kivitelben. A karosszériája szélesebb a kerékíveknél, a motorját hétliteresre fúrták fel, de a legnagyobb érték maga a dokumentáció. Erről az autóról ugyanis tényleg minden papír, minden számla megvan.
A hetvenes években többször került vissza Modenába, ahol az épp esedékes szervizeket és módosításokat elvégezték, egy ideig vörös-fehér kéttónusú fényezésben pompázott, de később visszakapta a gyári színét. A korabeli árakon 5 millió olasz lírába kerülő autóra 3,5 milliót költött a tulajdonos pluszban. Ez a kiemelt bánásmód alábbhagyott a nyolcvanas években. Ekkor még a rendőrség is lefoglalta az autót, több évig állt a szabad ég alatt, de végül megmenekült, most pedig újra eladó.
Mivel abszolút egyedi darab, és páratlanul részletes dokumentáció jár hozzá, így 180-220 ezer euró (60-80 millió forint) között talál majd új gazdát várhatóan.