CLK AMG DTM
Három hárombetűs rövidítés, ami így együtt kiad egy kamaszkorú Mercedest a durvábbik fajtából. Pontosabban a legdurvább fajtából, mert ha ezt még tovább csavarják, akkor tényleg le kell róla venni a rendszámot.
A DTM autóra hasonlító CLK-val is ugyanaz a szándéka a Mercedesnek, mint a CLK-GTR-rel volt: minimális darabszámban közutakra szabadítani egy igazi sportautót. Az autót a HWA fejlesztette Affalterbachban. A HWA az AMG-t (Aufrecht-Melcher-Großasbach) alapító Hans Werner Aufrecht műhelye, amely cég a Mercedes gyári DTM autóit versenyeztette akkoriban.
Ezek a német mérnökök pedig nem fogták vissza magukat, az 5,5 literes, kompresszoros, 500 lóerős blokk teljesítményét 82 lóerővel emelték, így 582 lovat termel a CLK AMG DTM. A maximális nyomaték 800 newtonméter 3500-as fordulatszám mellett.
Megerősítették a differenciálművet, a féltengelyeket, hogy elviseljék a megnövekedett teljesítményt. Állítható magasságú és keménységű futóművet alkottak az AMG specialistái az autó számára.
Az optimális erőátvitel érdekében sperr-differenciálművel is felvértezték a CLK-t, amely gyorsításnál 60, lassításnál 40 százalékban önzáró. Az eredeti 62 literes tankot kiegészítették egy 30 literes tartályjal, hogy valamivel ritkábban járjon benzinkútra a tulajdonos.
Ekkora erővel elegendő 3,9 másodperc, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/h-s tempót a limitált szériás kivitel, az autó maximális sebessége 320 km/óra, a kilométeróra skálázása pedig egészen 360-ig tart.
Mindössze 19 ezer megtett kilométerrel a háta mögött ez a ritkaság ma is egy vagyont ér, az AutoLeitner kereskedéséből jelenleg 104 millió forint ellenében lehet elhajtani vele.