A szocialista típusok közül a Lada a legnépszerűbb tuningalap. Érthető, komoly ralis múltja van a típusnak, a hátsókerék-hajtás pedig adja magát. Ennek ellenére azért akadnak akik mást választanak a több száz lóerős projektjükhöz, Romániában egyértelmű, hogy akad ilyen, épített Dacia.
Aktuális példányunkon pedig már kívülről látszik, hogy nem az ötven lóerő körül teljesítő, gyári négyhengerest hordja az orrában. Helyét a Volkswagen csoport 1,8 literes turbós motorja vette át, amit állítólag sikerült egészen 500 lóerőre izmosítani.
Komoly szám, de nem elérhetetlen, a EA113/EA827 kódjelű blokk Formula-2-es versenyvariációi már elérték a 450-480 lóerős határt, igaz, Garrett GT35 turbóval, szárazkarteres olajzással, erősített, és könnyített mozgó alkatrészekkel.
Hogy ebbe a Daciába milyen konfiguráció került, arról nincs pontos információ, mindenesetre erőből tényleg nincs hiány. Furcsa ezt a klasszikus formát ilyen tempóval látni.