Egykor óriási rössel mutatkozott be a legendás Saxo utódjaként a Citroën C2, az elmúlt években viszont egyre inkább kezd kikopni a köztudatból a francia ferdehátú. Egy horvát hegyiverseny-csapat azonban az egyik példányt igencsak egyedivé varázsolt, kezdve ott, hogy a motorháztető a Suzuki GSX-R1000 motorkerékpár soros négyhengeres erőforrását rejti.

Köszönhetően annak, hogy a belülről kegyetlenül lecsupaszított C2-es mindössze 620 kilót nyom, a 11 ezres fordulatszámon 202 lóerős motorral valósággal szárnyal. Már évekkel ezelőtt átalakította a Citroënt Davor és Luka Fabijančić, a horvát Formula Driver bajnokság kedvéért. 

Egy belső kamerás felvétel is előkerült, még 2014-ből:

A C2-t 2003-tól 2009-ig gyártotta a Citroën, a háromajtós modellre ez idő alatt több kisebb frissítés, ráncfelvarrás érkezett, az Euro NCAP töréstesztjein rendre jól szerepelt – utódja a C1 lett. A C2 szívó 1,6 literes változata a ralizásban is megvetette lábát: 2005-ben Dani Sordo megnyerte vele a Junior WRC-t, később Sébastien Ogier (2008) és Martin Prokop (2009) is követte a spanyol példáját.

C2-esből többfélét is tesztelt anno a Vezess csapata; szolídabbat, merészebbet egyaránt – itt elolvashatod, mit gondoltunk róluk: