Az utakon olvasható jelzések, ábrák, szövegek általában sablonokkal készülnek, de vannak kivételek. Bizonyos esetekben a feliratokat kézzel viszik fel az aszfaltra, ami még akkor is nagy precizitást igénylő feladat, ha az előző festés halvány szamárvezetőt ad a munkához. 

A festést végző cégek ehhez a munkához hideg- vagy melegplasztikot használnak. Utóbbi egy speciális oldószermentes anyag, amit tömbökben, granulátum vagy por formájában állítanak elő. Ezt a helyszínen hevítik fel 160-220 Celsius-fokra, majd meleg állapotban viszik fel az anyagot, 2-3 mm vastagságban.

Ez már valahol művészet, főleg, ha nincs követhető, halvány sorvezető. 

Van, ahol még a mozgáskorlátozottak parkolóhelyeit sem sablonozzák, csak krétával felskiccelik a vázlatot, majd jöhet a nagybetűs alkotás.

De erre a munkára is igaz, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Pár éve Debrecenben, a Széchenyi utcában sikerült rosszul felfesteni a BUSZ feliratot az aszfaltra. A hibát gyorsan javították, de természetesen akadt valaki, aki lőtt egy fotót a hibás felfestésről.

Nézni is élmény a burkolati jelek festőinek precíz munkáját 1