Bő tíz éve ettől a géptől volt hangos az európai autós sajtó. Minden jelentős műsorban megjelent, a Top Geartől kezdve a Fifth Gearig, és mindenki rácsodálkozott a Gumpert Apollo bárdolatlan, nyers stílusára.
A sirályszárnyas ajtókkal szerelt típust az Audi volt főtervezője álmodta meg, és ezzel a víziójával nem akart kompromisszumot kötni. Luxusnak nyoma sincs, már az üzemanyagpumpa is ordít, a kabinba komoly munka bemászni, ahogy az ötpontos öv bekötése is időt vesz igénybe.
Cserébe százalékra pontosan állítható a menetstabilizáló elektronika, valamint a futómű összes tulajdonsága, akárcsak a valódi versenyautókon. A Gumpert Apollo Sport utascellája mögött egy Auditól származó, 4,2 literes, biturbó V8-as dolgozik 650-700-800-850 lóerős teljesítménnyel (kiviteltől függően), hozzá szekvenciális váltót kapcsoltak.
A Forma-1-es technikából építkező szerkezet 40 milliszekundum alatt kapcsol egy-egy fokozatot, a szerkezet 42 ezer euróért (11,1 millió forint) kerül az autókba. Az 1,2 tonnás autó 3 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és akár 360 km/órás sebességgel is száguldhat.
Mennyire gyors?
2009 augusztusában ült be a német Sport Auto magazintól jött Florian Gruber a Gumpert Apollo volánja mögé a Nürburgringen, amiből aztán megszületett a leggyorsabb utcai sportkocsi körrekordja. Az ezüst és türkizkék színre fényezett autó 7 perc 11,57 másodperc alatt szaladt körbe a legendás pályán, és ez az eredmény még ma is a legjobbak között van.
Viszont 2009-ben a rekord mellett más is bekövetkezett. Az eleve radikális, utcára kőkemény konstrukció nem számíthatott sok gazdag megrendelőre, és erre rátett még egy lapáttal a gazdasági világválság. A Gumpert 2013-ra bezárta kapuit, így a most eladásra kerülő, legelső prototípus még értékesebb ritkaságnak számít.
Ráadásul Walter Röhrl is aláírta a feltűnően narancsszínű darabot, aminek ára ismeretlen, de az eredeti 100-110 millió forintos árcédula ismeretében ez az egyedi darab is pokoli drágán fog elkelni.