Mi jut eszedbe arról, ha meghallod, hogy Bugatti Chiron? Esetleg az, hogy ez a világ egyik leggyorsabb autója? Mindent vivő ütőlap az autós kártyán? Az egymilliárd forintos vételár? Esetleg az, hogy 21 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren? Mindegyik gondolat helyes, az viszont egész biztos, hogy senkinek nem jut eszébe az, hogy milyen patent terepjárót lehetne belőle építeni. Legalábbis eddig…
Egy Sencsenben(Kína) élő dizájner, Rafal Czaniecki készítette el a képeken látható koncepciót, amely „Terracross” fantázianévre hallgat. A fiatal férfit az ihlette meg, hogy egyre több sportautógyártó készít divatterepjárókat, gondoljunk csak a Porsche Macan/Cayenne párosra, vagy a Lamborghini Urusra, amelyek világszerte hatalmas kedvencei a vásárlóknak. Czaniecki jogosan teszi fel tehát a kérdést, hogy a Bugatti miért ne készíthetne terepjárót?
Persze az ő koncepciója nem SUV, hanem egy emelt hasmagasságú, terepjárásra átalakított Chiron, de a végeredmény káprázatos.
A Chiron W16-os, nyolcliteres motorja bőven elég lenne, hogy terepen is elboldoguljon az átalakított sportautó, hiszen 1500 lóerő és 1600 Nm nyomaték arra is elég, hogy ezekkel a terepgumikkal több hektár földet felszántson Akár még egy ekét is utána lehet akasztani. A gyorsulás már lehet nem menne annyira gördülékenyen, mint aszfalton, ahol álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul.
Tudtad, hogy a Bugatti Chiron összesen tíz darab hőcserélővel dolgozik, vízpumpája percenként 800 liternyi vizet küld át a rendszeren? A leghúzósabb adat azonban mégis az, hogy a Chiron motorja percenként 60 ezer liter levegőt fogyaszt. A gázpedált a padlóig nyomva az autó 100 literes tankja 9 perc alatt fogy ki teljesen. Ez három perccel rövidebb idő, mint amennyi a Veyronnak kellett a tank kiszárításához.
Elméletben 420 km/órás sebességet is el lehet vele érni, de alapesetben “csupán” 380-nal tud menni, itt leszabályoz az elektronika. Ha ez nem lenne elég, egy varázskulccsal kiiktatható a korlátozás, de ehhez spéci, nagy odafigyeléssel centrírozott kerekekre van szükség. Sebességmérője biztos, ami biztos alapon 500-ig van skálázva.