Az alábbi felvétel egy pennsylvaniai bevásárlóközpont parkolójában készült, amelyet egy Tesla Model 3 fedélzeti kamerája rögzített. Az autót tulajdonosa távirányítással hívta ki a parkolóból, de erre nem volt felkészülve a közelben álló mazdás hölgy, és azonnal kipattant autójából. Azt hitte, az autó véletlenül elgurult és meg akarta állítani.
Szerencsére a Tesla Model 3 tulajdonosa már a közelben volt, és amikor látta, hogy a nő megfogja az autót, azonnal leállította a manővert a telefonos applikációval.
Persze itt felmerül a kérdés, hogy ha az autó elgázolja a nőt, miközben a tulaj távolról hívta magához a Teslát, akkor kié a felelősség? Hiszen az autó önmagát irányítja, a tulajdonos csak megnyomott egy gombot, a Tesla pedig lábhoz megy.
Az amerikai autógyártó ezt végtelenül egyszerűen meghatározta: kiadtak egy közleményt, miszerint a Smart Summon alkalmazása esetén is a tulajdonos felel az autójáért, és felügyelnie kell a mozgását, környezetét látótávolságból, mert lehetséges, hogy nem vesz észre minden akadályt. Legyenek óvatosak főleg mozgó gyalogosok, kerékpárosok és autósok környékén.
Jelenleg így működik a Teslák automata parkolása (Smart Summon)
A Tesla Model 3 2019 közepén kapta meg a frissítést, amellyel már képes arra, hogy az autó vezető nélkül leparkoljon és visszataláljon a sofőrhöz. A Tesla-tulajdonos két opció közül választhat: egyszerűen magához hívja a leparkolt autót, vagy kijelöl a térképen egy pontot, ahová elküldi a verdát parkolni. Néhány kritériumnak azonban meg kell felelni, a „sofőrnek” 45 méteres távolságon belül kell tartózkodnia és az autó legyen a Tesla legmagasabb szintű önvezető funkcióival felszerelt. Ezen parkolási „trükk” aktiválásához és vezérléséhez szükség van a gyári mobilapplikációra, amelyben végig felügyelhető a manőver, és szükség esetén megszakítható.