Személyes gyűjteményének két különleges darabjától is megválik Henry Ford dédunokája, II. Edsel Ford: márciusban a Barrett-Jackson árverésén licitálhatnak az érdeklődők az 1947-es Ford Super Deluxe Custom Woody Wagonra, valamint az 1958-as Edsel Bermuda Wagonra.
A The Drive az aukciósház ismertetője alapján arról ír, az ifjú Edsel ott volt már a legendás 1966-os Le Mans-i 24 óráson is, melyen a Ford legyőzte a Ferrarit. Ford unokája akkoriban Carroll Shelbynél dolgozott gyakornokként, jelenleg pedig tagja a Ford igazgatótanácsának, továbbá Bill Ford ügyvezető igazgató unokatestvére.
Nagyon élveztem ezt a két autót. Imádtam magát a folyamatot, hogy életet adtam nekik a modern technológia segítségével, amivel szórakoztatóbbá vált a klasszikus autók vezetése. Az elmúlt néhány évben tovább robogtam, élveztem az általuk képviselt történelmet. Remélem, ez a két gyönyörű Ford nagy kalandok részesei lesznek következő tulajdonosánál is
– idézi II. Edsel Ford szavait a Barrett-Jackson közleménye.
Az 1958-as Edsel Bermuda Wagont a Roush Performance alakította át, majd 2016-ban annak V8-asát is korszerűsítette. Ekkor új tömítésekkel, perselyekkel és fékekkel újjáépítette a hátsó tengelyt, a porlasztót szintén újjáépítették. A belteret sem hagyták érintetlenül: új szőnyegekkel és a műszerfal korszerűbbé tételével pezsdítették fel.
Biztonsági övekkel is felszerelték, hiszen az hőskorában még nem volt az alapfelszereltség része – viszont napjainkban már elengedhetetlen, ha biztonságról van szó.
Némileg „csaltak” az átalakítás során: legalábbis nem biztos, hogy a klasszikus irányzat valamennyi kedvelője jó szemmel nézi, hogy a háromsebességes manuális váltót automatára cserélték, a váltást a hajtásra nézve tartották indokoltnak. Ebből adódóan a hárompedálos kialakítást kétpedálos váltotta.
Az Edsel E 400-as motorjának is érdemes néhány szót szentelni. Nevét 400 Nm-es nyomatéka után kapta, amit 2800-as fordulatszámon ér el, a maximális, 303 lóerős teljesítményt pedig 4600-as fordulatszám mellett préseli ki magából a hatliteres erőforrás.
Már a külseje alapján is nehéz megkérdőjelezni, mitől hívják Woodynak a Woodyt. (A szó ugyanis magyarul azt jelenti, hogy fás.) Mai szemmel nézve elképzelhetetlen, hogy létezzen olyan gyártó a Földön, amely be merne vállalni hasonló faberakást.
Ha valakiben mégis kétségek ébrednének, vessen egy pillantást a belsejére:
Ebben a közel 75 éves kombiban szintén egy V8-as motor duruzsol, de már nem az eredeti Flathead, hanem egy Ford Racing-féle ötliteres. Az Edselhez hasonlóan ennek a váltóját is lecserélték, az automata váltó mellett pedig szervókormányt, valamint egyedi, kerámia bevonatú kipufogórendszert is kapott.
Az szinte biztosra vehető, hogy ez a két Ford óriásit fog kaszálni Barrett-Jacksonék aukcióján, de hogy pontosan mennyit, az március 27-énél hamarabb semmiképp nem fog kiderülni.