A Volkswagen Bogár kultikus autó az Egyesült Államokban. Számukra egész mást szimbolizál, mint az európai embereknek. Hatalmas rajongótábora van, így minden fellelt, eredeti darabot komoly érdeklődés övez. Így lehetséges, hogy hiába ez a világ egyik legnagyobb példányszámban gyártott típusa, hiába gyártották 1945-től egészen 2003-ig, a képeken szereplő darabért mégis elkérnek 9800 dollárt.
2019-ben fedezték fel a létezését, és a képek alapján szó szerint ki kellett vágni börtönéből a 35 évig tartó fogságot követően. Az 1960-as gyártású Volkswagen ennek ellenére kitűnő állapotnak örvend. Nincs végzetesen szétrohadva a karosszéria, a beltér pedig meglepően egyben van, gombának, végzetes foszlásnak nyoma sincs.
Az eladó pont ezért az eredeti állapot fenntartásával próbál túladni a kocsin, csak az elektromos rendszert fésülik át, raknak fel új abroncsokat, megjavítják a fékeket, folyadékokat cserélnek, kitakarítják az üzemanyagtartályt, de a motor minden alkatrészével együtt marad eredeti.
Így ér közel hárommillió forintot ez a Volkswagen az Egyesült Államokban, amivel nálunk beférne a legdrágább, felújított, restaurált állapotú eladó darabok közé.
Az autó Volkswagen Typ 1, azaz népautó, 1-es típus néven debütált az 1939-es Berlini Autószalonon, de Hitlernek más járművek kellettek a világháborúhoz, a Bogár tömeggyártása csak 1945-ben kezdődött meg, a brit megszálló hadsereg irányításával.
Észak-amerikai exportja 1950-től dobta meg a termelést, az olcsó népautóból a legjobb évben, 1971-ben 1 291 612 darab készült. Németországban már 1978-ban befejeződött a gyártás, de Mexikóban csak 2003-ban álltak le a szalagok, összesen 21 529 464 darab Volkswagen Typ 1 készült.