A BMW X5 úttörő típus volt a bajorok számára. Az első igazi SUV a kínálatban, ami egy egész modellcsaládot szült a kétezres években. Sokat gyártottak belőle, és kora okán most van a kínálat alján. Olcsó a vételára, de a fenntartás ehhez mérten magas, így állapotuk egyre csak romlik.
Magyarul a legtöbb első generációs X5-ös egy megoldásra váró hibagyűjtemény, ami sok törődéssel érheti csak el a gyári állapotot.
Innen nézve lehet érdekes egy olyan megkímélt gyöngyszem, mint a képeken szereplő, 2006-os gyártású BMW X5 4.8is. Ez még abból a korból származik, amikor a típusjelzés utalt a motor lökettérfogatára, ebben ugyanis az X5M alatt elérhető legerősebb V8-as dolgozik, a N62B48 kódjelű, 367 lóerős 4,8 literes szívó benzines.
490 newtonméter nyomatékával mindössze 6,1 másodperc alatt lódítja száz kilométeres tempóig a méretes bódét, ami még 2021-ben is bőven elég, nem beszélve az ehhez tartozó, klasszikus és szívmelengető motorhangról.
Aki első generációs BMW X5-ösöket nézeget, az biztos ilyen állapotra vágyik, a futásteljesítmény mindössze 10 ezer kilométer, havat, esőt nem látott a gép, a fényezést védőfólia borítja. Csodás csomag, erre költeni tényleg nem kell, igaz rá az örökbecsű „beülsz és mész” eladói szlogen.
Csakhogy van egy ára is a gépnek, ami alapján ezt nem kitűnő használt autóként, hanem inkább gyűjtői darabként, veteránjelöltnek akarja eladni a tulajdonosa.
Ezért a vörös gépért ugyanis, dobpergés… 15,1 millió forintot kér az eladó! Ebben benne van az is, hogy az Egyesült Államokban eleve egzotikus, drágább a német prémiumautó, de még így is elég szédítő az összeg.
Összehasonlításképpen, itthon egy 37 ezret futott, szintén kitűnően festő, 184 lóerős dízelért kérnek 5 millió forintot. Megéri a V8-as a 15 milliót?